Inclusion & Diversity
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Inclusion & Diversity за Автор "Baranets Inna Volodymyrivna"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Інклюзивна культура в освітньому просторі: проблеми та перспективи(2024) Губарь Ольга Григорівна; Hubar Olha Hryhorivna; Пахомова Наталія Георгіївна; Pakhomova Nataliia Heorhiivna; Коваленко Віктор Вікторович; Kovalenko Viktor Viktorovych; Баранець Інна Володимирівна; Baranets Inna VolodymyrivnaУ статті розглядається проблема формування інклюзивної культури учасників освітнього процесу, як основа успішно-сті організації інклюзивного навчання. Шляхом науково-теоретичного аналізу літературних джерел доведено істотне збіль-шення інтересу науковців до інклюзії та «інклюзивної культури», як невід’ємної складової її успішної реалізації. Проаналізовано погляди вітчизняних науковців на поняттям «інклюзивна культура», визначено її зміст, доведено необхідність її подальшого розвитку та формування в суспільстві гуманного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами. Шляхом емпіричного дослідження доведено взаємозв’язок між рівнем сформованості інклюзивної культури та дотичні-стю учасників освітнього процесу до інклюзії. Результати дослідження, яскраво доводять, що існує різниця в поглядах та рів-нях сформованості інклюзивної культури між батьками та учнями, які отримують освіту в умовах інклюзивного навчання та на загальних умовах. Доведено вплив рівня обізнаності батьків з зазначеної проблеми та рівня сформованості їх інклюзивної культури на формування інклюзивної культури учнів та їх контактності з учнями з особливими освітніми потребами.За результатами проведеного експерименту, визначено основні причини неприйняття осіб з інвалідністю або дітей з осо-бливими освітніми потребами до соціальної взаємодії, які постають на шляху розвитку інклюзивної культури учасників освіт-нього процесу. Основними перешкодами формування інклюзивної культури визначено: низька поінформованість суспільства щодо основних понять інклюзії та умов реалізації інклюзивної освіти, що викликає негативізм або агресію серед батьківського колективу; наявність суспільних стереотипів та упереджене ставлення до осіб з інвалідністю; недостатній рівень просвіт-ницької роботи в стінах закладів загальної освіти з учасниками освітнього процесу. Намічено подальші шляхи досліджень з метою подолання основних перешкод у формуванні інклюзивної культури учасників освітнього процесу