Кафедра психології
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра психології за Автор "Hryhorenko Olha Oleksandrivna"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Психологічні особливості комунікативної компетентності державних службовців(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Григоренко Ольга Олександрівна; Hryhorenko Olha Oleksandrivna; Щербак Тетяна Іванівна; Shcherbak Tetiana IvanivnaМагістерське дослідження присвячено вивченню основних особливостей комунікативної компетентності державних службовців. Кваліфікаційна робота презентує аналіз феномену комунікативної компетентності у роботах вітчизняних та зарубіжних вчених. Визначено комунікативну компетентність як комплексне утворення, що складається з таких компонентів: емоційного, мотиваційного, рефлексивного і поведінкового. Описано особливості комунікативної компетентності державних службовців: - вміння прогнозувати комунікативні ситуації, в межах яких здійснюється діяльність державних службовців; - вміння керувати комунікативними процесами у певній державній установі; - вміння дотримуватися вироблених правил та вимог в ході реалізації цілісних якостей. За результатами емпіричного дослідження констатовано, що досліджуваним державним службовцям характерні такі особливості комунікативної компетентності: відкритість, безтурботність, художнє мисення, незалежність, самоконтроль та емоційна стійкість; повністю відсутня схильність до асоціальної поведінки. Переважній більшості досліджених державних службовців властивий середній рівень комунікативної компетентності. Вони мають добре розвинену систему психологічних знань про себе та інших, про соціальну дійсності, уміння, навички у спілкуванні, стратегії поведінки у соціальних ситуаціях, що дозволяє будувати ефективне міжособистісне спілкування, швидко і адекватно адаптуватися. В процесі дослідження з’ясовано, що мотиваційний, когнітивний та інструментальний показники комунікативної компетентності у сфері ділового спілкування розвинені у досліджених державних службовців на середньому рівні. Серед визначених типів комунікативної поведінки у опитаних державних службовців. переважає компетентний, впевнений, партнерський стиль. Дані математичної статистики свідчать про наявність взаємозв’язку між типами комунікативної поведінки і показниками комунікативної компетентності. За результатами емпіричного дослідження було розроблено психорозвивальну програму орієнтовану на підвищення комунікативної компетентності державних службовців.