Статті
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті за Автор "Shevtsova Nataliia Oleksandrivna"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Візуалізація у формуванні німецькомовної граматичної компетентності у майбутніх учителів в умовах змішаного навчання(Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, 2023) Шевцова Наталія Олександрівна; Shevtsova Nataliia OleksandrivnaМета роботи: розглянути методичні передумови використання візуалізації у формуванні німецькомовної граматичної компетентності у майбутніх учителів в умовах змішаного навчання. Методологіядослідження ґрунтується на вивченні та критичному аналізі наукових публікацій та методичної літератури із проблеми використання візуалізації у процесі формуванні німецькомовної граматичної компетентності у майбутніх учителів; сходженні від абстрактного до конкретного з метою розкриття основних методичних особливостей візуалізації у формуванні німецькомовної граматичної компетентності у майбутніх учителів в умовах змішаного навчання; вивченні й узагальненні позитивного досвіду використання візуалізації у процесі навчання граматики німецької мови; узагальненні для формулювання висновків дослідження. Наукова новизнадослідження полягає в: 1) узагальненні та подальшому розвитку підходів до візуалізації граматичного матеріалу у формуванні німецькомовної граматичної компетентності у майбутніх учителів в умовах змішаного навчання; 2) уточненні визначення візуалізації; цілей та очікуваних результатів візуалізації; особливостей реалізації візуалізації у навчальних стратегіях; когнітивних стилів візуалізації; прийомів візуалізації граматичного матеріалу та шляхів оволодіння візуалізацією у формуванні німецькомовної граматичної компетентності у майбутніх учителів в умовах змішаного навчання; 3) розкритті методичних передумов використання візуалізації у формуванні німецькомовної граматичної компетентності у майбутніх учителів в умовах змішаного навчання. Висновки. Метою використання візуалізації у формуванні німецькомовної граматичноїкомпетентності у майбутніх учителів виступає розвиток здатності наочно представ-ляти інформацію. Під візуалізацією розуміємо як процес, так і продукт виконання навчальних завдань, метою яких виступає унаочнення абстрактного змісту навчального граматичного матеріалу для полегшення його розуміння та / або запам’ятовування. Візуалізація у формуванні німецькомовної граматичної компетентності у майбутніх учителів входить до складу навчальних стратегій – стратегій запам’ятовування (мнемічних стратегій) та когнітивних стратегій. Когнітивні стилі візуалізації граматичного матеріалу в умовах змішаного навчання представлені аналітичним та глобальним стилями; зоровими та руховими або тактильними стилями; інтуїтивними та послідовними стилями. До прийомів візуалізації граматичних структур відносять друковано-графічні прийоми, прийоми візуалізації граматичних структур на основі використання абстрактних символів; прийоми візуалізації граматичних структур на основі використання «конкретних» символів / візуальних метафор; динамічні прийоми візуалізації. Продукти візуалізації можуть бути представлені у візуальній або кінестетичній, аналоговій або цифровій формі. Для оволодіння візуалізацією існують два шляхи: індуктивний та дедуктивний.Документ Методична характеристика подкастів для формування німецькомовної соціокультурної компетентності(Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, 2019) Шевцова Наталія Олександрівна; Shevtsova Nataliia OleksandrivnaМетою роботи є дослідження методичних характеристик подкастів формату інфотейнмент серії Kindermund tut Wahrheit kund, що використовуються рецептивно у формуванні німецькомовної соціокультурної компетентності у майбутніх вчителів. Методологія дослідження ґрунтується на вивченні та критичному аналізі наукових публікацій та методичної літератури із проблеми використання подкастів у навчанні ІМ; сходженні від абстрактного до конкретного з метою розкриття основних методичних характеристик подкастів; вивченні й узагальненні позитивного досвіду використання подкастів у методиці формування іншомовної соціокультурної компетентності; узагальнення для формулювання висновків дослідження. Наукова новизна дослідження полягає в: 1) узагальненні переваг рецептивного використання подкастингу як онлайн-формату радіопередач у навчанні ІМ; 2) подальшому розвитку підходів до розробки типології та опису методичних характеристик подкастів для формування іншомовної соціокультурної компетентності; 3) уточненні методичних характеристик аудіотекстів подкастів формату інфотейнмент серії Kindermund tut Wahrheit kund для формування німецькомовної соціокультурної компетентності у майбутніх вчителів. Висновки. До переваг рецептивного використання подкастингу як онлайн-формату радіопередач у навчанні ІМ відносимо можливість використання подкастів без прив’язки до певного часу виходу радіопередачі; можливість безоплатного абонування; можливість автоматичного завантаження подкастів з подальшим необмеженим використанням; можливість прослуховування безпосередньо на інтернет-сторінці; невичерпність обсягу та широку тематику аудіотекстів; різнорівневість подкастів; серійність подкастів; багатофункціональність; автентичність аудіотекстів; можливість розвитку лінгвістичного кругозору; актуальність аудіотекстів; збереження аудіотекстом характеристик усного мовлення; наявність скрипту; невеликий обсяг аудіофайлів при високій якості аудіофайлів; універсальність форматів аудіофайлів. Розглянуті підходи до розробки типології та методичних характеристик подкастів дозволили визначити подкасти серії Kindermund tut Wahrheit kund як: соціокультурні, лінгвістичні; автентичні; полілогічні; недидактизовані; короткі; аудіоподкасти авторства інших осіб; неофіційні; для розвитку вмінь розуміння аудіотексту подкастів та вмінь коментування соціокультурного змісту аудіотексту з опорою на текст, що звучить. До важливих характеристик аудіотекстів подкастів відносимо тип аудіотекстів – радіопрограма з циклу; характер мовленнєвої діяльності виконавців та жанр – інсценування з елементами інфотейнменту; форма мовлення – полілогічна; характеристики мовців – кількість мовців 4-5 осіб, один дорослий, 3-4 дитини; характер мовлення виконавців – підготоване із збереженням рис спонтанного мовлення; темп мовлення – швидкий; зміст – змішаний, конкретно-абстрактний; характер змісту – політематичний.Документ Технологія «Character poster» у навчанні майбутніх учителів німецькомовного читання літературних текстів(НУЧК, 2024) Шевцова Наталія Олександрівна; Shevtsova Nataliia OleksandrivnaМетою статті є вивчення методичного потенціалу діяльнісно та продуктивно зорієнтованої технології «Сharacter poster» у навчанні майбутніх учителів німецькомовного читання літературних текстів. Методологія дослідження ґрунтується на вивченні та критичному аналізі наукових публікацій та методичної літератури із проблеми використання діяльнісно та продуктивно зорієнтованих технологій навчання читання літературних текстів; вивченні й узагальненні позитивного досвіду використання технології «Сharacter poster» у навчанні читання іншомовних літературних текстів. Наукова новизна дослідження полягає в: 1) узагальненні та подальшому розвитку підходів до використання діяльнісно та продуктивно зорієнтованих технологій навчання читання літературних текстів; 2) уточненні цілей та очікуваних результатів використання технології «Сharacter poster» у навчанні читання німецькомовних літературних текстів майбутніх учителів; 3) розкритті сутності технології «Сharacter poster». Висновки. Під технологією «Сharacter Poster» розуміють форму візуалізації літературного персонажа зі створенням візуального організатора у діяльнісно та продуктивно зорієнтованому навчанні читання літературних текстів та пов’язані з нею активності. Метою використання технології «Сharacter poster» у навчанні читання німецькомовних літературних текстів майбутніх учителів виступає розвиток уміння передавати істотну інформацію щодо літературного персонажа, використовуючи малюнок або графічний організатор; представляти просту інформацію щодо літературного персонажа включно зі ставленням до нього за допомогою візуального організатора у вигляді діаграм, обрисів, схем, малюнків із виділенням контрастів «внутрішній світ» - «зовнішній світ» / «фактична інформація» - «ставлення»; створювати малюнки та діаграми для ілюстрації до персонажа простого літературного тексту, а також розвиток уміння виділяти, візуально представляти та пояснювати зв'язок між ідеями та фактами щодо літературних персонажів, роблячи зв’язки між інформацією явними та більш доступним для розуміння. Значний потенціал технологія має у навчанні медіації тексту у частині навчання висловлення особистої реакції на творчі тексти (в тому числі літературні), а також у навчанні аналізу та критики творчих текстів (у тому числі літературних). В основі технології «Сharacter poster» лежить візуалізація літературного персонажа зі створенням візуального організатора на основі прочитаного тексту.