Кафедра ОТМ та дизайну
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра ОТМ та дизайну за Автор "Bryzhachenko Nataliia"
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Кваліфікаційна робота за освітнім ступенем «Магістр»(2021) Зав’ялова Ольга Костянтинівна; Zavialova Olha Kostiantynivna; Брижаченко Наталія; Bryzhachenko NataliiaМетодичні рекомендації містять загальні положення про порядок визначення тем кваліфікаційних магістерських робіт, вимог до порядку викладу матеріалу та її структурних елементів. У роботі розглянуто особливості підготовки, написання та захисту кваліфікаційної магістерської роботи зі спеціальності 023 Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація. У публікації надано методичні рекомендації для студентів, наукових керівників та рецензентів за даним напрямом підготовки, які спрямовані на забезпечення методологічної та теоретичної підготовки до виконання наукових досліджень, захисту та оцінки магістерської роботи на кваліфікаційному іспиті.Документ Мистецтво художнього вітражу: традиції та сучасність(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Бондаренко Марина Іванівна; Bondarenko Maryna Ivanivna; Брижаченко Наталія; Bryzhachenko NataliiaАктуальність теми. Історію розвитку та новітні тенденції мистецтва художнього вітражу розглянуто у наукових роботах багатьох сучасних дослідників. Окрім багатої історичної спадщини, вітражне мистецтво продовжує розвиватись. Нові технології роботи зі склом відкривають перспективи впровадження художнього вітражу у предметно-просторове середовище. Актуальність дослідження обумовлена необхідністю встановлення ролі та місця мистецтва художнього вітражу як частини мистецького процесу в контексті розвитку монументально-декоративного мистецтва, дослідження художнього вітражу як мистецького явища зі своїми характерними образно-пластичними рішеннями та стильовими ознаками. Важливим фактором на користь актуальності роботи свідчить те, що з кожним роком кількість вітражів невпинно зменшується. Недостатня кількість теоретичних досліджень в сучасному мистецтвознавстві обумовлює актуальність роботи. Мета і завдання дослідження. Мета дослідження: виявлення тенденцій розвитку мистецтва художнього вітражу та особливостей імплементації його творів у предметно-просторове середовище. Відповідно до мети в дипломній роботі поставлено наступні завдання: ̶ проаналізувати наукову літературу за темою дослідження, присвячену традиційному та сучасному вітражу; ̶ узагальнити матеріали щодо історико-теоретичної спадщини вітражу; ̶ окреслити нові технології роботи з художнім склом; ̶ розглянути умови розвитку вітражу в Україні ХХ ст.; ̶ дослідити напрями розвитку сучасного мистецтва художнього вітражу, виявити основні тенденції; ̶ визначити прийоми впровадження вітражних панно у предметно-просторове середовище; ̶ класифікувати вітражі за стилістикою зображальних мотивів; ̶ окреслити перспективи подальших досліджень. Об’єкт дослідження: мистецтво художнього вітражу Предмет дослідження: ретроспектива формування мистецтва художнього вітражу, сучасні тенденцій, технології створення та прийоми імплементації вітражних панно у предметно-просторове середовище України у ХХІ ст. Структура і обсяг роботи. Структура: робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до розділів, загальних висновків, списку використаних джерел, таблиць (2 позиції) та альбому ілюстрацій (11 сторінок). Обсяг: 92 сторінок. Кількість використаних джерел: 114Документ Мурали як явище монументально-декоративного живопису(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Златнік Ольга Василівна; Zlatnik Olha Vasylivna; Брижаченко Наталія; Bryzhachenko NataliiaАктуальність теми. Світова мистецька практика свідчить, що мурали, як явище монументально-декоративного живопису, являють собою невід’ємну частину формування виразного міського середовища. Сучасні художники-монументалісти через мурали не лише репрезентують свою творчість на світовій художній арені, а й відображають особистісне бачення гострих соціально-політичних, морально-етичних або глобально-світових проблем. Мурали можуть змінювати сприйняття простору міського середовища, сформувати сприятливу атмосферу, виконувати роль реклами та ставати туристичними об’єктами. Для створення муралу художнику необхідно враховувати історико-культурний контекст міста, де планується створити розпис. Чисельність та варіативність сучасних муралів і відсутність теоретичного осмислення і систематизації даного практичного досвіду формують актуальність даного дослідження. Мета і завдання дослідження. Мета дослідження: визначення та систематизація сюжетного різноманіття і авторських підходів створення сучасних муралів та виявлення їх ролі у формуванні естетичного наповнення міського середовища. Відповідно до мети в дипломній роботі поставлено наступні завдання: ̶ всебічне вивчення процесу виникнення мурал-арту на основі дослідження літературних джерел; ̶ сформулювати значення муралів в створенні сприятливого середовища для розвитку сучасного міста і гармонізації урбаністичного характеру мегаполісу або невеликих міст; ̶ провести систематизацію сюжетного різноманіття сучасних муралів; ̶ виокремлення авторських підходів у створенні сучасних муралів; ̶ дослідити мурали у просторі української сучасної культури; ̶ здійснити практичну реалізацію теоретичного матеріалу – створити авторський мурал у просторі міського середовища; ̶ окреслити перспективи подальших наукових досліджень. Об’єкт дослідження: сучасні мурали міст країн Західної та Східної Європи, Північної та Південної Америки, Азії. Предмет дослідження: сюжетне різноманіття сучасних муралів, їх естетичне призначення в контексті формування сприйняття міського середовища та авторські підходи створення сюжету настінного живопису. Структура і обсяг роботи. Структура: робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків до розділів, загальних висновків, списку використаних джерел, схем та таблиць (8 позицій) та альбому ілюстрацій (11 сторінок). Обсяг: 120 сторінок. Кількість використаних джерел: 103.Документ Стильові тенденції в архітектурі України в першій половині ХІХ століття(2020) Щербак Наталія Євгенівна; Shcherbak Nataliia Yevhenivna; Брижаченко Наталія; Bryzhachenko NataliiaСеред актуальних проблем сучасного українського мистецтвознавства - дослідження історичної спадщини, культурного потенціалу та перспектив розвитку національної архітектури. Поміж означених питань, фундаментальним для виявлення української ідентичності та самовизначення, є дослідження історико-культурного спадщини країни. Мета і задачі дослідження: Мета: Визначити основні стильові тенденції в архітектурі України першої половини XIX століття. Задачі: проаналізувати наукову літературу за темою дослідження, визначити специфіку і фактори формування архітектури України в першій половині XIX століття, дослідити класицизм.Документ Сучасна анімація: художні засоби та графічні техніки(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Ухіна Катерина Вадимівна; Ukhina Kateryna Vadymivna; Брижаченко Наталія; Bryzhachenko NataliiaАктуальність теми. Анімація є самостійним напрямком в мистецтві, що володіє власною мовою оповідання. Недостатня вивченість і часто поверхневе розуміння феномена анімації обмежують і відводять від глибинного розуміння особливого комунікаційного процесу людини-глядача та анімаційного твору. У створенні анімаційних робіт застосовуються новітні досягнення науки, також досліджуються нові художні образи та різноманітні техніки, у тому числі й експериментальні. Анімація розвивається у всьому світі, постійно зростає кількість та якість анімаційних творів. Роль анімації у створенні творів кіномистецтва з кожним роком підвищуються. Анімація стала невід’ємною частиною медіа простору. Сучасна анімація як явище культурного процесу ХХІ сторіччя, є розповсюджено мистецькою практикою та всебічно досліджується науковцями всього світу. Однак, питання визначення художніх засобів, графічних прийомів та основоположних принципів створення анімаційних творів потребує більш глибокого дослідження. Чисельна кількість практичних прикладів та нестача їх теоретичного осмислення обумовлюють актуальність обраної теми. Мета і завдання дослідження. Мета дослідження: визначення різних художніх засобів, графічних технік, які застосовуються при створенні сучасних анімаційних творів. Згідно поставленої мети, були окреслені основні завдання роботи: проаналізувати історіографію наукових розвідок щодо проблематики анімації в просторі сучасної культури; зазначити понятійний апарат дослідження та окреслити історію розвитку анімації; виявити технологічні особливості створення анімаційного твору та виокремити різновиди анімаційного контенту; систематизувати художні засоби сучасної анімації; визначити основні графічні техніки і прийоми, що застосовуються при створенні сучасного анімаційного твору; виявити принципи сучасної анімації; окреслити перспективи подальших досліджень. Об’єктом дослідження є твори сучасної анімації. Предметом дослідження є художні засоби, графічні техніки і прийоми. які застосовуються при створенні анімаційного твору Структура і обсяг роботи. Структура: робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до розділів, загальних висновків, списку використаних джерел та альбому ілюстрацій (17 сторінок). Обсяг: 87 сторінок. Кількість використаних джерел: 83Документ Сучасні мистецькі тенденції в культурному просторі України (на прикладі мультимедійного мистецтва)(2020) Москаленко Лілія Дмитрівна; Moskalenko Liliia Dmytrivna; Брижаченко Наталія; Bryzhachenko NataliiaРозвиток мультимедійних засобів і технологій протягом ХХ сторіччя дозволив зайняти лідируючу позицію у сфері передачі аудіовізуалізованої інформації, яка, головним чином, здійснюється за телевізійними і комп’ютерними каналами. Твори мультимедійного мистецтва мають масовий характер, а образи можуть бути як типізованими, так і мати індивідуалізовані риси. При цьому варто відзначити той факт, що однією з найважливіших особливостей художнього образу є його емоційне сприйняття. У творах мультимедійного мистецтва передача образу відбувається опосередковано, через візуальний або музичний ряд, колірно-тональну гаму,анімацію, що дає можливість творчiй особистості створювати ефект «доданого змiсту». Сучасна світова мистецька практика свідчить, що наразі розповсюдженими стали мультимедійні арт-фестивалі та різноманітні арт-проекти. Україна не є винятком, де за останні 10 років можна віднести, окрім авторських інсталяцій, чисельні фестивалі та конкурси. Одним з таких заходів є щорічний фестиваль медіа-мистецтва Carbon Media Art Festival. На означеному фестивалі медіа-мистецтва грань між мистецтвом і технологіями стирається. Відвідувачі можуть отримати новий досвід, так як їм представлять абсолютно нові медіа-арт практики. Мультимедійне мистецтво як явище сучасного культурного процесу, є розповсюджено мистецькою практикою та всебічно досліджується вченими всього світу. Однак, питання розвитку українського мультимедійного мистецтва потребує більш глибокого дослідження. Чисельна кількість практичних прикладів та нестача їх теоретичного осмислення обумовлюють актуальність обраної теми. Мета дослідження – висвітлення тенденції розвитку мультимедійного мистецтвау сучасному культурному просторі України.Документ Творчість Михайла Бойчука в контексті розвитку українського образотворчого мистецтва першої половини XX століття(2020) Гавриленко Анна Вікторівна; Havrylenko Anna Viktorivna; Брижаченко Наталія; Bryzhachenko NataliiaТворчість Михайла Львовича Бойчука як художника станкового та монументального живопису, реставратора, педагога, теоретика мистецтва є важливою складовою українського мистецького процесу першої половини XX століття. Його принципи органічного поєднання сакральної, народної, академічної та авангардної образотворчої естетики стали підґрунтям виникнення авторського стилю художника – неовізантизму, що згодом трансформувався у бойчукізм. Сьогодні важливого значення набуває і вивчення педагогічної системи, за якою учні М. Бойчука опановували основи таких дисциплін як рисунок, живопис та композиція. Тому дослідження мистецької спадщини Михайла Бойчука, його теоретичних засад творчості в контексті розвитку українського образотворчого мистецтва першої третини XX століття та педагогічної системи художника є актуальним. Мета дослідження: висвітлити значення художньої творчості й педагогічної діяльності Михайла Бойчука та розкрити її особливості в контексті розвитку українського образотворчого мистецтва першої третини XX ст.Документ Традиції української вишивки у дизайні одягу в аспекті світових тенденцій(2020) Федоренко Катерина Володимирівна; Fedorenko Kateryna Volodymyrivna; Брижаченко Наталія; Bryzhachenko NataliiaАктуальність теми дослідження народних традицій вишивки обумовлена тим, що у сучасному мистецтві та дизайн-практиці відчувається зацікавленість до національних традицій та автентичних ремесел, зокрема практика оздоблення одягу різноманітними візерунками. До таких орнаментальних мотивів відносяться геометричні, анімалістичні, антропоморфні або абстрактні малюнки, що мають змістовне навантаження, несуть певне символічне значення або відображають авторську концепцію. Мистецтво вишивки, як складова народної творчості, є синтезом матеріальної і духовної культури народу. Історія вишивки, її традиційні елементи, регіональні особливості і техніки в цілому давно і всебічно розглядаються дослідниками. Найменш дослідженим є аспект використання елементів вишивки в сучасному дизайні одягу, які, як відображення традиції декорування одягу за допомогою вишивки, знайшли своє застосування в сучасній моді. Мета і задачі дослідження - висвітлити традиції вишивки у дизайні одягу в світовій культурі, розглянути особливості застосування української вишивки в сучасному одягу.Документ Формування художнього образу в творчості Івана Айвазовського(2020) Калюжна Юлія Вікторівна; Kaliuzhna Yuliia Viktorivna; Брижаченко Наталія; Bryzhachenko NataliiaОсобливою формою естетичного освоєння навколишнього середовища та його моделювання в художньому творі виступає образ, що не є копією дійсності, а являє собою її авторське відображення. Образність є найхарактернішою особливістю художнього відтворення дійсності. Створюючи художній образ в мистецьких творах, автор передає свої почуття, емоції та намагається викликати їх у глядача. Творчість Івана Костянтиновича Айвазовського в своїй основі має індивідуальний стиль і манеру живопису, що забезпечили його працям всесвітню популярність. Високий професійний рівень виконання живописних полотен І.К. Айвазовського та сформовані ним яскраві художні образи морських просторів обумовлюють зацікавленість його творчістю, що є прикладом художньої майстерності для студентів та художників-мариністів сьогодення. Актуальність даного дослідження обумовлена недостатньою кількістю ґрунтовних досліджень в українському мистецтвознавстві питання особливостей формування художнього образу в морських пейзажах І.К. Айвазовського. Мета та завдання дослідження. Метою дослідження є визначення особливостей формування художнього образу в живописних творах І.К. Айвазовського.