Перегляд за Автор "Давидова Тетяна Василівна"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Getting Started: English for Freshmen(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2019) Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana Mykolaivna; Давидова Тетяна Василівна; Davydova Tetyana Vasylivna; Коробова Юлія Володимирівна; Korobova Yuliia Volodymyrivna; Свердленко Олена Анатоліївна; Sverdlenko Olena Anatoliivna; Гаврилюк Олена Григорівна; Havryliuk Olena Hryhorivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna AnatoliivnaПосібник охоплює такі розмовні теми: «Особистість і сім’я», «Мій будинок/квартира», «Їжа, харчування», «Студентське життя, навчання», «Погода, пори року, дозвілля» та «Магазин, покупки, громадські послуги». Метою посібника є формування у студентів іншомовної комунікативної компетентності відповідно до визначеної програмної тематики. Матеріали посібника є автентичними, тематично об’єднаними та мають соціокультурну спрямованість. Посібник призначено для студентів 1-го курсу денної та заочної форми навчання факультетів іноземних мов закладів вищої освіти.Документ On the Move: English for Sophomores(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Коробова Юлія Володимирівна; Korobova Yuliia Volodymyrivna; Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana Mykolaivna; Подосиннікова Ганна Ігорівна; Podosynnikova Hanna Ihorivna; Давидова Тетяна Василівна; Davydova Tetiana Vasylivna; Свердленко Олена Анатоліївна; Sverdlenko Olena AnatoliivnaНавчальний посібник призначається для студентів 2-го курсу – майбутніх учителів англійської мови. Посібник охоплює такі розмовні теми: «Вибір професії. Педагогічна освіта», «Здоров’я людини», «Спорт та здоровий спосіб життя», «Україна. Захист навколишнього середовища», «Театральне мистецтво» та «Подорожі. Туризм. Екотуризм». Метою посібника є формування у студентів іншомовної комунікативної компетентності відповідно до визначеної програмної тематики. Матеріали посібника є автентичними, тематично об’єднаними та мають лінгвосоціокультурну спрямованість.Документ Social and Socio-Linguistic Aspects of Adaptation of Ukrainian War Refugees in Canada(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Bondarenko Victor Oleksandrovych; Davydova Tetiana Vasylivna; Бондаренко Віктор Олександрович; Давидова Тетяна ВасилівнаThe article outlines up-to-date social and sociolinguistic aspects of adaptation of Ukrainian war refugees in Canada. With the beginning of the military aggression and the invasion of Russian invaders into the territory of Ukraine, a large part of the local population left their homes and went to other countries. The process of adaptation and socialization of newly arrived Ukrainians is the subject of study not only of sociology, but also of psychology, sociolinguistics and other related disciplines. In our research, we make an attempt to describe the general conditions, realities and socialization trends of different age groups of Ukrainian war refugees who found refuge in Canada. Our special attention is being paid to the processes of interaction between the English and Ukrainian languages from the point of view of their coexistence and mutual influence in various spheres of socio-cultural communication. As a result of the conducted research, we conclude that the processes of mutual influence of the two languages in various spheres of communication are inevitable, since the socialization of the newly arrived Ukrainians takes place in an immediate contact with speakers of English both on the everyday level and during cooperation in professional spheres. In addition, there is a mutual influence of the two languages on each other: the Ukrainians are forced to master at least basic spoken English, since a full-fledged life in an English-speaking environment is impossible without it, while the Canadians, mostly representatives of the previous waves of Ukrainian immigration, and not only, being in close contact with Ukrainian-speaking participants in the communication process, feel the significant influence of the Ukrainian language, especially in the field of professional cooperation. From the point of view of social aspects of the newly arrived Ukrainians’ adaptation, the following should be noted: psychological support of the war victims, creation of the necessary conditions for their involvement in new communities for full communication and life as well as provision of all necessary social guarantees, which is a basic condition for their well-being and full socialization in the new society.Документ Поняттєві складники концепту DEATH в англійській мові(2023) Давидова Тетяна Василівна; Davydova Tetiana VasylivnaУ статті проаналізовано поняттєвий обсяг концепту DEATH. Встановлено структуру концепту DEATH у поняттєвому ключі. Мова є засобом вербалізації концептів, отже структура та змістове наповнення концептів виявляються через значеннямовних одиниць, щорепрезентують певний концепт та його словникові тлумачення. Уцій роботі на основі аналізу лексико-графічних джерел здійснюється дослідження синонімічної групи лексем на позначення концепту DEATH, структури його ядрата поняттєвих складників концепту. У результаті дослідження було доведено, що ядро концепту DEATH в англійській мові представлене такими семантичними ознаками: “end / cessation” (кінець, припинення), “destruction / ruination” (руйнація, знищення), “loss” (втрата), “fear”(страх) та “devastation” (спустошення). Доведено, що структура вербалізаторів концепту DEATH розгалужена, а ядро концепту представлене семантичними ознаками, що транспонують емоційний діапазон (страх, спустошення), часові проміжки (кінець, закінчення строку), фатальність подій (неминучість, притаманність кожному) та приналежність дотого чи іншого типу перебігу подій (природний, насильницький, навмисний). Виокремлено семантичну групу лексем напозначення концепту DEATH в англійській мові, з модельовано структуру його мовних вербалізаторів, надано їх тематичну класифікацію. Вербалізація концепту DEATH відбувається різноманітними мовними засобами: синонімічними рядами лексем різних смислових сегментів (явище, феномен смерті; процес смерті; померла людина; місце поховання, могила, труна; обряд/процес поховання, остання прощальна промова; персоніфіковані образи смерті), стійкими висловами та одиницями паремійного фонду, образними зворотами. Дослідження показало, що уявлення про смерть в англійській лінгвокультурі є досить традиційним. Перспективи подальших досліджень вбачається у дослідженні маргінальних ознак концепту DEATH.Документ Фреймова структура концепту ЮНІСТЬ(Видавнича грура "Наукові перспективи", 2025) Давидова Тетяна Василівна; Davydova Tetiana Vasylivna; Гуменюк Інна Леонідівна; Humeniuk Inna Leonidivna; Чжен Цзішань; Zheng JishanАнотація. Стаття присвячена дослідженню концепту ЮНІСТЬ на основі лексикографічних джерел та моделюванню його фреймової структури. Багатовимірність концепту стала поштовхом для вивчення його структури як складного ментально-когнітивного утворення, що складається з окремих, але взаємопов’язаних елементів. Науковий аналіз першоджерел дозволив встановити, що в аналізі характеристик концепту вчені спираються на дві основні групи його структурних складових: будову, функціонування та розвиток репрезентованих знань, а також ієрархію компонентів концепту від вищих до нижчих рівнів. Для вивчення смислового обсягу концепту застосовано концептуальний аналіз як один з основних способів дослідження концептів у сучасних лінгвістичних студіях. Здійснено спроби дослідження семантичної структури ключової лексеми на позначення концепту ЮНІСТЬ з метою вивчення його поняттєвого компонента та виокремлення інваріантних ознак. Здійснено аналіз синонімічного ряду лексем на позначення концепту ЮНІСТЬ, внаслідок чого з’ясовано, що проаналізовані номінативні компоненти лексичного рівня мови вони можуть репрезентувати різні аспекти вербалізованого концепту. Завдяки дефініційному аналізу даних лексикографічних джерел з’ясовано, що ядро концепту ЮНІСТЬ визначається єдністю базових семантичних компонентів. Ядро концепту ЮНІСТЬ визначається такими стабільними (інваріантними) ознаками: юність – це часовий проміжок (період), юність – це стан, протягом якого відбуваються зміни, юність – це розвиток і набуття нового. Саме ці складові компоненти складають семантичну структуру основоположної лексеми і формують стабільні (інваріантні) ознаки концепту ЮНІСТЬ. Аналіз концепту ЮНІСТЬ через когнітивістику сформував наукову основу для побудови фреймової моделі. У результаті дослідження побудована розгалужена реймова модель концепту. Моделювання концепту ЮНІСТЬ за допомогою фреймового підходу здійснюється також через застосування методології компонентного аналізу. Цей підхід дозволив визначити основні лексико-семантичні групи, які утворюють вершину фрейму та складають ядро концепту, а також виокремити другорядні елементи, що вербалізують його периферійні складові. Фреймова структура представлена в статті у вигляді розгалуження вузлів і зв’язків між ними, які також формують ієрархію. Дані словникових джерел підтверджують протиріччя та наявність енантіосемічних омпонентів у структурі концепту ЮНІСТЬ, проте його основоположні смислові характеристики систематизовані і представлені у вигляді трьох базових фреймів як певних структурних компонентів, через які актуалізується концепт. Фрейми класифіковані за тематичним принципом.Документ Інновації у сучасному освітньому просторі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Клочко Лариса Іванівна; Klochko Larysa Ivanivna; Чикалова Марина Миколаївна; Chykalova Maryna Mykolaivna; Коваленко Світлана Миколаївна; Kovalenko Svitlana Mykolaivna; Сидоренко Олена Леонідівна; Sydorenko Olena Leonidivna; Гуменюк Інна Леонідівна; Humeniuk Inna Leonidivna; Давидова Тетяна Василівна; Davydova Tetyana Vasylivna; Давидов Станіслав; Davydov Stanislav; Пахненко Ірина Іванівна; Pakhnenko Iryna Ivanivna; Василенко Тетяна; Vasylenko Tetiana; Гуппал Тетяна; Huppal Tetiana; Матузна Ксенія; Matuzna Kseniia; Мелешкіна Ірина; Meleshkina Iryna; Сагура Ганна; Sahura Hanna; Шевченко Ганна; Shevchenko Hanna; Юшко Катерина; Yushko KaterynaМонографія є результатом наукової розвідки колективу кафедри іноземних мов Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка у співпраці з педагогічним колективом Комунального закладу Сумської обласної ради «Сумський обласний академічний ліцей імені Дмитра Євдокимова» переможців обласного конкурсу «Кращий STEM-урок» в межах дослідження колективної теми кафедри «Змістові та процесуальні особливості підготовки вчителя англійської мови». Наукове видання висвітлює теорію і практику впровадження інновацій у освітній процес, презентує їх нові моделі та форми, аналізує сучасні інноваційні технології та особливості їх реалізації. Видання адресоване науковцям, аспірантам, педагогічним працівникам закладів освіти та методичних служб, науково-педагогічним працівникам усіх ланок системи освіти, студентам ЗВО.