eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Генкал Світлана Едуардівна"

Зараз показуємо 1 - 20 з 45
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Впровадження технології «ситуація успіху» на уроках біології у закладах загальної середньої освіти
    (2020) Бугрим Анна Олегівна; Buhrym Anna Olehivna; Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana Eduardivna
    У роботі обґрунтовується методика впровадження технології «ситуація успіху» на уроках біології. Розглядається структура, алгоритм створення «ситуації успіху» та необхідність використання акмеологічного підходу. Розкривається сутність технології та шляхи її впровадження на уроках біології. Окреслено педагогічні умови та методологічні підходи щодо впровадження технології «ситуація успіху» в навчальний процес. Визначено результативний компонент авторської методики – підвищення рівня мотивації навчальної діяльності та рівня навчальних досягнень.
  • Документ
    Дидактична модель організації самостійної пізнавальної діяльності учнів профільних класів
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana Eduardivna
    У статті запропоновано дидактичну модель організації самостійної пізнавальної діяльності учнів профільних класів під час виконання індивідуальних освітніх проектів; розглядаються складові самостійної пізнавальної діяльності учнів, організаційний і когнітивний аспекти всіх компонентів моделі.
  • Документ
    Дидактична модель проблематизації змісту біологічної профільної освіти
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana Eduardivna
    У статті представлена дидактична модель проблематизації змісту, розглянуто та проаналізовано понятійний апарат дослідження, особливості й механізми проблематизації змісту біологічної профільної освіти. Аналізуються цілі, механізми, принципи, форми, способи, методи проблематизації та їх дидактичні можливості. Наголошується, що проблематизація змісту впливає на ефективність педагогічного процесу й забезпечує міцність і дієвість знань, профільну компетентність учнів, розвиток творчих здібностей, навичок продуктивної діяльності.
  • Документ
    Дидактичні можливості евристичного навчання біології учнів профільних класів
    (2016) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana Eduardivna
    У статті розглянуто та проаналізовано понятійний апарат, особливості та концепції евристичного навчання. Окреслено шляхи впровадження евристичного навчання біології у профільних класах, цілі, зміст, методи, форми, засоби та його дидактичні можливості. Наголошується, що ефективність впровадження евристичного навчання залежить від його інтеграції в усі компоненти педагогічного процесу й забезпечує профільну компетентність учнів, розвиток творчих здібностей, навичок продуктивної діяльності та рефлексивних умінь.
  • Документ
    Концептуальні карти як засіб удосконалення професійної компетентності майбутніх учителів біології
    (СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana Eduardivn
    Статтю присвячено обґрунтуванню методичних засад застосування концептуальних карт як засобу удосконалення професійної компетентності майбутніх учителів біології. Відзначається, що існує проблема фундаменталізації професійної підготовки педагогів, забезпечення наступності та системності знань. З’ясовано, що зростаюче інформаційне навантаження можливо зменшити шляхом впровадження когнітивновізуального підходу під час формування ґрунтовних знань, наукових категорій, понять, термінів фахових дисциплін. Охарактеризовано складові, етапи побудови, критерії ефективності, дидактичне значення концептуальних карт у контексті формування компонентів професійної компетентності.
  • Документ
    Концептуальні карти як засіб формування цілісності знань учнів на уроках біології
    (2024) Генкал Світлана Едуардівна ; Genkal Svitlana Eduardivna
    Статтю присвячено обґрунтуванню дидактичних можливостей концептуальних карт як засобу формування цілісності знань учнів на уроках біології. Акцентується увага на тому, що існує проблема формування цілісності знань на уроках біології, що актуалізує пошук засобів, які б забезпечили наступність у вивченні різних тем і розділів, та забезпечили встановлення ієрархічного впорядкування під час вивчення біологічних систем. З’ясовано, що концептуальне відображення змісту чи проблеми включає аналіз, створення нового знання, узагальнення ключових понять, взаємозв’язків, їх ієрархії та відбувається шляхом візуального представлення знань з теми, що забезпечує підвищення рівня метапізнання. Обґрунтовано необхідність дотримання внутрішньопредметних та міжпредметних зв’язків, що допомагають у здійсненні принципів системності та цілісності знань. Охарактеризовано особливості, функції, принципи змістового наповнення концептуальних карт та їх значення в розвитку метакогнітивних стратегій учнів.
  • Документ
    Методи проєктного навчання учнів на уроках біології
    (СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana Eduardivna
    Статтю присвячено обґрунтуванню ефективності методів проєктного навчання на уроках біології. Акцентується увага на тому, що існує проблема впровадження проєктного навчання, яке є ефективним інструментом активізації навчального процесу та розвитку дослідницьких, креативних умінь учнів. Однак, застосування проєктного навчання у сучасній школі здійснюється епізодично, і його дидактичні можливості не використовуються в повній мірі. У статті наголошується на тому, що проєктне навчання є інноваційною технологією, спрямованою на розвиток компетентностей, мотивації, творчості учнів, та надає учням можливість створювати освітній продукт. З’ясовано, що проєктне навчання потребує застосування системи методів, що забезпечують його ефективність. Охарактеризовано логічні та евристичні методи проєктного навчання, їх значення в розвитку умінь учнів генерувати ідеї, визначати стратегії, долати інерцію мислення, розв’язувати завдання на продуктивному рівні.
  • Документ
    Методика організації продуктивної самостійної роботи учнів на уроках біології
    (ФОП Цьома, 2023) Чапчук Тетяна Володимирівна; Chapchuk Tetiana Volodymyrivna; Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana Eduardivna
    Авторами визначено продуктивну самостійну діяльність учнів одним із засобів інтенсифікації, удосконалення освітнього процесу, підготовки компетентної особистості. Розроблено методику організації продуктивної самостійної діяльності учнів на уроках біології, яка має освітні підходи: діяльнісний, компетентнісний, особистісно-орієнтований; компоненти: мотиваційно-цільовий, операційно-діяльнісний, результативний; принципи навчання. Визначено методи продуктивної діяльності учнів ( інтерактивні, геймофіковані, евристичний, навчальних дискусій, моделювання, дослідницьких проєктів) та педагогічні умови ефективності даної методики.
  • Документ
    Методичні аспекти використання визначника рослин як засобу формування дивергентного мислення учнів під час вивчення природничих наук
    (2023) Литвиненко Юлія Іванівна; Lytvynenko Yuliia Ivanivna; Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana Eduardivna; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana Oleksiivna; Вакал Анатолій Петрович; Vakal Anatolii Petrovych; Носаєва Ірина; Nosaieva Iryna
    У статті обґрунтовується можливість і доцільність застосування визначника рослин під час вивчення природничих наук у ЗЗСО як засобу формування дивергентного мислення учнів. Зазначено, що визначник сприяє реалізації дослідницького інстинкту учнів і набуттю ними досвіду застосування таких методів наукового пізнання як аналіз, синтез, узагальнення конкретизація, порівняння, опис, спостереження. Застосування визначників і означальних ключів підвищує пізнавальний інтерес учнів до вивчення будови та різноманітності живих організмів, сприяє розвитку умінь пошуку аналогій та альтернатив, швидкості, гнучкості й оригінальності когнітивних процесів, що є складовими дивергентного мислення.
  • Документ
    Методичні рекомендації до лабораторних занять з дисципліни «Гістологія з основами цитології та ембріології»
    (CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana Eduardivna
    Навчальний курс «Гістологія з основами цитології та ембріології» забезпечує професійну компетентність майбутнього біолога на основі глибокого розуміння структури, функцій біологічних систем на клітинному, тканинному, організменому рівнях. Методичні рекомендації містять програму курсу, ряд теоретично обґрунтованих рекомендацій до лабораторних занять з дисципліни, включають в себе структуру, зміст заняття, список теоретичних питань і завдань для самопідготовки, що охоплюють основні теми даного курсу та дозволяють студентам глибоко засвоїти матеріал дисципліни. У методичних рекомендаціях визначено питання для контролю та самоконтролю, що дозволить студентам підготуватись до лабораторних занять і більш чітко представляти зв’язок між теоретичним і прикладним рівнем даної дисципліни. Також вказана література, до якої студент може звернутися для отримання додаткових відомостей з курсу.
  • Документ
    Методичні рекомендації до написання та захисту кваліфікаційних робіт за спеціальністю 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)
    (CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana Eduardivna; Торяник Валентина Миколаївна; Torianyk Valentyna Mykolaivna; Литвиненко Юлія Іванівна; Lytvynenko Yuliia Ivanivna; Вакал Анатолій Петрович; Vakal Anatolii Petrovych; Москаленко Микола Павлович; Moskalenko Mykola Pavlovych
    Методичні рекомендації містять загальні положення про порядок виконання кваліфікаційних робіт для здобувачів вищої освіти ступенів бакалавра та магістра спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини), пояснення щодо методології наукових досліджень, етапів підготовки, вимоги до написання, змісту, структури, оформлення та захисту кваліфікаційної роботи. Методичні рекомендації укладено відповідно до «Положення про кваліфікаційну роботу здобувача вищої освіти Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка (нова редакція)» (ухвалено рішенням Вченої ради університету протокол № 4 від 28.11.2022 року). Рекомендовано для студентів вищих навчальних закладів відповідно до освітньо-професійних програм підготовки здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) денної та заочної форм навчання.
  • Документ
    Методичні рекомендації до написання та захисту кваліфікаційних робіт за спеціальністю 091 Біологія та біохімія
    (CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Литвиненко Юлія Іванівна; Lytvynenko Yuliia Ivanivna; Говорун Олександр Володимирович; Govorun Оlexandr Volodymyrovych; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana Oleksiivna; Вакал Анатолій Петрович; Vakal Anatolii Petrovych; Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana Eduardivna; Торяник Валентина Миколаївна; Torianyk Valentyna Mykolaivna; Москаленко Микола Павлович; Moskalenko Mykola Pavlovych
    Методичні рекомендації містять загальні положення про порядок виконання кваліфікаційних робіт для здобувачів вищої освіти ступенів бакалавра та магістра спеціальності 091 Біологія та біохімія, пояснення щодо методології науковій досліджень, етапів підготовки, вимоги до написання, змісту, структури, оформлення та захисту кваліфікаційної роботи. Методичні рекомендації укладено відповідно до «Положення про кваліфікаційну роботу здобувача вищої освіти Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка (нова редакція)» (ухвалено рішенням Вченої ради університету протокол № 4 від 28.11.2022 року). Рекомендовано для студентів вищих навчальних закладів відповідно до освітньо-професійних програм підготовки здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності 091 Біологія та біохімія денної та заочної форм навчання.
  • Документ
    Методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни «Методика навчання біології в профільних класах»
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana Eduardivna
    Навчальний курс «Методика навчання біології в профільних класах» спрямований на розв’язання проблеми формування готовності майбутнього вчителя біології до роботи в старших класах у закладах загальної середньої освіти на основі глибокого розуміння сучасних технологій, форм, методів, прийомів, засобів. Методичні рекомендації містять програму курсу, ряд теоретично обґрунтованих рекомендацій до лабораторних занять з дисципліни, включають в себе структуру, зміст заняття, список теоретичних питань і завдань для самопідготовки, що охоплюють основні теми даного курсу та дозволяють студентам глибоко засвоїти матеріал дисципліни. У методичних рекомендаціях визначено питання для контролю та самоконтролю, що дозволить студентам підготуватись до лабораторних занять і більш чітко представляти зв’язок між теоретичним і прикладним рівнем даної дисципліни. Також вказана література, до якої студент може звернутися для отримання додаткових відомостей з курсу.
  • Документ
    Методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни «Педагогічні технології в біологічній освіті»
    (CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana Eduardivna
    Навчальний курс «Педагогічні технології в біологічній освіті» спрямований на надання студентам ґрунтовних знань з теорії, структури, методики впровадження педагогічних технологій в біологічній освіті. Методичні рекомендації забезпечують засвоєння студентами сучасних технологій освітнього процесу та формування готовності до їх практичного використання у закладах загальної середньої та вищої освіти. Методичні рекомендації містять програму курсу, ряд теоретично обґрунтованих рекомендацій до практичних занять з дисципліни, включають в себе структуру, зміст заняття, список теоретичних питань і завдань для самопідготовки, що охоплюють основні теми даного курсу та дозволяють студентам глибоко засвоїти матеріал дисципліни. У методичних рекомендаціях визначено питання для контролю та самоконтролю, що дозволить студентам підготуватись до практичних занять і більш чітко представляти зв’язок між теоретичним і прикладним рівнем даної дисципліни. Також вказана література, до якої студент може звернутися для отримання додаткових відомостей з курсу.
  • Документ
    Методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни «Педагогічні технології в біологічній освіті» для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)
    (CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana Eduardivna
    Навчальний курс «Педагогічні технології в біологічній освіті» спрямований на розв’язання проблеми готовності майбутнього вчителя/викладача до професійної діяльності на основі глибокого розуміння сучасних педагогічних технологій. Магістранти ознайомлюються із особливостями впровадження технологічного підходу в освіті, що забезпечує розвивальний характер навчання і виховання, а також усієї управлінської діяльності педагога. Методичні рекомендації забезпечують засвоєння студентами сучасних технологій освітнього процесу та їх використання у закладах загальної середньої та фахової передвищої, професійної (професійно-технічної) освіти. Методичні рекомендації містять програму дисципліни, список теоретичних питань, практичні завдання, ряд теоретично обґрунтованих рекомендацій до практичних занять з дисципліни, завдання для контролю та самоконтролю, що охоплюють основні теми даного курсу та дозволяють студентам глибоко засвоїти матеріал дисципліни. Практична спрямованість курсу сприяє встановленню зв’язку між теорією та практикою, створює ті природні умови, за яких здобувач освіти може створити траєкторію індивідуального професійного розвитку.
  • Документ
    Методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни «Інноваційні технології навчання біології та основ здоров’я» для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (Географія)
    (CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana Eduardivna
    Дисципліна «Інноваційні технології навчання біології та основ здоров’я» спрямована на розв’язання проблеми формування професійної компетентності майбутнього вчителя/викладача на основі розуміння сутності сучасних педагогічних технологій та умінь їх впровадження у освітній процес. Методичні рекомендації забезпечують засвоєння студентами теоретичних основ інноваційних технологій навчання та їх використання у закладах загальної середньої та фахової передвищої, професійної (професійно-технічної) освіти під час викладання біології та основ здоров’я. Методичні рекомендації містять програму дисципліни, список теоретичних питань, практичні завдання, теоретично обґрунтовані рекомендації до практичних занять з дисципліни, завдання для контролю та самоконтролю. Описана автором структура занять визначає практичну значущість методичних рекомендацій та спрямована розвиток критичного мислення, самоконтролю, пізнавальної активності студентів.
  • Документ
    Методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни «Історія біології»
    (CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana Eduardivna
    Навчальний курс «Історія біології» спрямований на розв’язання проблеми формування готовності майбутнього біолога та вчителя біології до роботи в закладах загальної середньої освіти на основі глибокого розуміння етапів розвитку біологічної науки, різних її галузей та сучасних тенденцій біологічної науки. Методичні рекомендації містять програму курсу, ряд теоретично обґрунтованих рекомендацій до практичних занять з дисципліни, включають структуру, зміст заняття, список теоретичних питань і завдань для самопідготовки, що охоплюють основні теми даного курсу та дозволяють студентам глибоко засвоїти матеріал дисципліни. У методичних рекомендаціях визначено питання для контролю та самоконтролю, що дозволить студентам підготуватись до практичних занять і більш чітко представляти зв’язок між теоретичним і прикладним рівнем даної дисципліни. Також вказана література, до якої студент може звернутися для отримання додаткових відомостей з курсу.
  • Документ
    Методичні рекомендації до проведення виробничої (педагогічної) практики у закладах загальної середньої, фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)
    (CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana Eduardivna; Литвиненко Юлія Іванівна; Lytvynenko Yuliia Ivanivna
    Методичні рекомендації містять загальні положення про порядок організації та проходження виробничої (педагогічної) практики здобувачами вищої освіти освітнього рівня «Магістр», пояснення щодо мети, завдань, етапів, вимог, структури практики, оформлення звітної документації. Методичні рекомендації включають опис змісту педагогічної практики (організаційна, навчальна, позакласна, профорієнтаційна робота), специфіку її проходження в профільних класах та закладах фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти. У методичних рекомендаціях розкрито особливості науково-дослідної роботи магістрантів під час педагогічної практики, також обґрунтовано перелік обов’язків магістрантів, керівника та методиста. Авторами представлено зразки необхідних документів, критерії ефективності уроку біології та його аналізу, перелік джерел інформації.
  • Документ
    Організація групової роботи як засобу самореалізації учнів на уроках біології
    (2020) Хижняк Євгенія Анатоліївна; Khyzhniak Yevheniia Anatoliivna; Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana Eduardivna
    Розглянуто та проаналізовано основні форми, методи, принципи групової роботи, розроблено методику організації групової роботи як засобу самореалізації учнів на уроках біології. Окреслено педагогічні умови та методологічні підходи до застосування групових форм роботи в навчальному процесі. Визначено результат групової роботи – підвищення рівня мотивації навчання, самореалізація учнів. Наголошується, що групова робота забезпечує підвищення якості навчання учнів.
  • Документ
    Організація модульного навчання у профільних класах біологічного спрямування
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana Eduardivna
    У статті досліджено впровадження модульного навчання у профільних класах біологічного спрямування. Розглянуто структуру, дидактичні можливості, форми, методи, засоби модульного навчання біології та умови ефективного його використання.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • 3
  • »

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук