The Role of Teachers’ Readiness for Ecological Education in Forming Preschoolers’ Environmental Awareness

Анотація
The article considers the impact of the level of professional and personal readiness of the teachers of preschool education institutions on the process of children’s environmental awareness formation. We have assumed that the ways in which the educational process is organized (forms, methods, means) and behavior of adults surrounding children directly affect the results of environmental education of the younger generation.
У статті розглянуто вплив рівня професійної і особистісної готовності педагогів закладів дошкільної освіти на процес формування екологічної свідомості дітей. Ми припустили, що способи організації освітнього процесу (форми, методи, багатство засобів) та поведінка дорослих, що оточують дітей, безпосередньо впливають на результативність екологічного виховання і освіти підростаючого покоління.
Опис
Ключові слова
preschool education institutions, children of preschool age, ecological education, environmental awareness, заклади дошкільної освіти, діти дошкільного віку, екологічне виховання, екологічна свідомість
Бібліографічний опис
Havrylo, O. I. The Role of Teachers’ Readiness for Ecological Education in Forming Preschoolers’ Environmental Awareness [Text] / O. I. Havrylo, V. H. Butenko, A. P. Kolyshkina // Eastern European Conference of Management and Economics : Proceedings of the 2nd International Scientific Conference. – Ljubljana, 2020. – P. 110–114.
Зібрання