Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/9485
Title: The Role of Teachers’ Readiness for Ecological Education in Forming Preschoolers’ Environmental Awareness
Other Titles: Роль готовності педагогів до екологічного виховання у формуванні екологічної свідомості дошкільників
Authors: Гаврило, Олена Іллівна
Havrylo, Olena Illivna
Бутенко, Віта Григорівна
Butenko, Vita Hryhorivna
Колишкіна, Алла Петрівна
Kolyshkina, Alla Petrivna
Keywords: preschool education institutions
children of preschool age
ecological education
environmental awareness
заклади дошкільної освіти
діти дошкільного віку
екологічне виховання
екологічна свідомість
Issue Date: 2020
Citation: Havrylo, O. I. The Role of Teachers’ Readiness for Ecological Education in Forming Preschoolers’ Environmental Awareness [Text] / O. I. Havrylo, V. H. Butenko, A. P. Kolyshkina // Eastern European Conference of Management and Economics : Proceedings of the 2nd International Scientific Conference. – Ljubljana, 2020. – P. 110–114.
Abstract: The article considers the impact of the level of professional and personal readiness of the teachers of preschool education institutions on the process of children’s environmental awareness formation. We have assumed that the ways in which the educational process is organized (forms, methods, means) and behavior of adults surrounding children directly affect the results of environmental education of the younger generation.
У статті розглянуто вплив рівня професійної і особистісної готовності педагогів закладів дошкільної освіти на процес формування екологічної свідомості дітей. Ми припустили, що способи організації освітнього процесу (форми, методи, багатство засобів) та поведінка дорослих, що оточують дітей, безпосередньо впливають на результативність екологічного виховання і освіти підростаючого покоління.
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/9485
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
THE ROLE OF TEACHERS’.pdf200,53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.