До проблеми формування знань географічного змісту у учнів з інтелектуальними порушеннями

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2016-10-23
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НПУ ім. М. П. Драгоманова
Анотація
На основі теоретичного аналізу наукових джерел висвітлено сутність поняття «знання», його функції, визначено основні компоненти. Узагальнено існуючі підходи в філософії, психології, дидактиці до змісту та класифікації знань. Встановлено, що формування кожного виду знань відбувається в чіткій послідовності відповідно до етапів пізнання: відчуття-сприйняття-уявлення-поняття-судження-умовивід. Автором статті визначається сутність психологічних основ формування уявлень і понять, розкривається їх зміст, наводиться класифікація. Особлива увага приділяється вивченню питання визначення уявлень і понять географічного змісту. Проаналізовано роботи науковців з питань особливостей формування у розумово відсталих школярів елементарних географічних уявлень і понять. Визначено, що ефективність їх формування в учнів з вадами інтелектуального розвитку буде залежати від дотримання таких методичних умов як: залучення значної кількості наочних посібників, актуалізації опорних знань перед вивченням нового матеріалу, перевірки та уточнення розуміння сприйнятого та вивченого матеріалу із наступним його корегуванням.
Based on the theoretical analysis of the concept of scientific sources, the word «knowledge» is disclosed, the functions and main components. Summarizes approaches to philosophy and psychology, didactics of the content and classification of knowledge. The formation of each type of knowledge takes place in a certain sequence of steps. The sequence of stages of cognition: sensation-perception-representation-judgments, conclusions. The author defines the essence of the psychological foundations of the formation of ideas and concepts, disclose their contents. Particular attention is paid to the issue of geographical definitions of the content. We analyzed the work of scientists on the geographical features of the formation of ideas and concepts among mentally retarded children. It has been determined that the effectiveness of their formation will depend on attracting significant amounts of visual aids, updated support knowledge to the study of new material, test and refine the understanding of the studied material with its subsequent correction.
Опис
Ключові слова
знання, knowledge, функції знань, knowledge of the function, географічні знання, geographic knowledge, географічні уявлення, geographical representation, географічні поняття, geographical concepts, розумово відсталі учні, mentally retarded children, формування уявлень та понять географічного змісту, formation of ideas and concepts of geographic content
Бібліографічний опис
Скиба, Т. Ю. До проблеми формування знань географічного змісту у учнів з інтелектуальними порушеннями [Текст] / Т. Ю. Скиба // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. – Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. – С. 143–147.