Впровадження скрайб-презентацій у процес вивчення хімії в 9 класі

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2019
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Мета статті полягає в обґрунтуванні доцільності застосування скрайб-презентацій у сучасних закладах середньої освіти, зокрема на уроках хімії. Для реалізації поставленої мети були застосовані такі методи: теоретичний аналіз літератури, вивчення та узагальнення досвіду роботи вчителів, опитування учнів, проведення педагогічного експерименту. До переваг скрайб-презентацій віднесемо: привабливість і оригінальність цієї технології; компактність і образність; сприяння підвищенню пізнавального інтересу учнів, засвоєнню й запам’ятовуванню навчального матеріалу. Як недоліки, зазначимо: великі часові витрати на створення скрайбу; вимогливість до підготовленості вчителя у технологічному плані, технічному, художньо-естетичному. Був проведений педагогічний експеримент по дослідженню можливостей впровадження до освітнього процесу загальноосвітніх шкіл скрайб-презентацій. За мету дослідження було поставлено упровадження в навчальний процес дев’ятого класу скрайб-презентації для підвищення зацікавленості та мотивації до вивчення та закріплення навчального матеріалу, що, на нашу думку, зумовить покращення якості знань, умінь та навичок школярів. Анкетування школярів показало, що учасники експерименту мали змогу краще розібратись із навчальним матеріалом тем «Розчини» та «Хімічні реакції» за допомогою розроблених скрайб-презентацій. Крім того, аналіз самостійних і контрольних робіт засвідчив, що можливість постійного доступу до навчальних відео під час підготовки домашнього завдання, повторення пройденого матеріалу в класі, при підготовці до контрольної роботи зумовило підвищення рівня навчальних досягнень школярів експериментального класу. Практичне значення дослідження полягає в розробці методики застосування скрайбінгу під час вивчення хімії, яка може бути використана на заняттях з методики навчання хімії, студентами під час педагогічної практики та вчителями.
The purpose of the article is to substantiate the expediency of scribble presentations using in modern secondary education institutions, in particular in chemistry lessons. To achieve this goal, the following methods were applied: theoretical analysis of literature, study and generalization of teacher experience, interviewing students, conducting a pedagogical experiment. The advantages of scribble presentations include: attractiveness and originality of this technology; compactness and imagery; Promoting students' cognitive interest, learning and memorizing educational material. The disadvantages are: high time costs for scrubbing; demand for the teacher's preparedness in technological, technical, artistic and aesthetic terms. A pedagogical experiment was conducted to explore the possibilities of introducing scraper presentations into the educational process of comprehensive schools. The purpose of the study was to introduce a ninth grade scraper presentation into the educational process to increase interest and motivation to study and consolidate the learning material, which in our opinion will lead to improvement of the students' knowledge, skills and attainments. The survey of students showed that the participants of the experiment were able to better understand the educational material of the topics "Solutions" and "Chemical reactions" with the help of developed scribing presentations. In addition, the analysis of independent and control work showed that the possibility of constant access to training videos during the preparation of homework, repetition of the completed material in the classroom, in preparation for the test work led to an increase in the educational achievement of students of the experimental class. The practical significance of the research is to develop a technique for applying scribing in the study of chemistry, which can be used in chemistry teaching classes, students during pedagogical practice and teachers.
Опис
Ключові слова
освітній процес, заклади середньої освіти, мотивація учнів до навчання, комп’ютерні технології, візуалізація навчальної інформації, скрайбінг, скрайб-презентації, програма PowToon, educational process, secondary education, student motivation to learn, computer technology, visualization of educational information, scribing, scribing presentations, PowToon
Бібліографічний опис
Бабенко, О. М. Впровадження скрайб-презентацій у процес вивчення хімії в 9 класі [Текст] / О. М. Бабенко, Ю. В. Харченко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2019. – Вип. 2 (14). – С. 98–104. – DOI: 10.5281/zenodo.3669079.