Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8963
Title: Синкретизм риторичної культури вчителя
Other Titles: Syncretism of Teacher’s Rhetorical Culture
Authors: Герман, Вікторія Василівна
Herman, Viktoriia Vasylivna
Keywords: риторична культура
культура мислення
культура мовлення
культура спілкування
rhetorical culture
culture of thinking
culture of speech
culture of communication
Issue Date: 2019
Citation: Герман, В. В. Синкретизм риторичної культури вчителя [Текст] / В. В. Герман // Nowoczesna nauka: teoria i praktyka : materiały III Międzynarodowej konferencji naukowo-praktycznej, 30 квітня 2019 року, м. Катовіце. – Катовіце : Nowa nauka, 2019. – С. 67–68.
Abstract: У дослідженні риторична культура вчителя розглядається як складне ціле, основу якого становлять високий рівень освіченості й професійні знання, культура мислення, мовлення і спілкування, невербальна й зовнішня культури, талант, натхнення й майстерність. Синкретизм риторичної культури вчителя становлять логічна, психологічна, мовленнєва й невербальна складові.
In the study, teacher’s rhetorical culture is considered as a complex whole, based on a high level of culture and professional knowledge, culture of thinking, speaking and communication, non-verbal and external culture, talent, inspiration and skill. The syncretism of teacher’s rhetorical culture of the consists of logical, psychological, speech and non-verbal components.
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8963
Appears in Collections:Тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Synkretyzm.pdf246,66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.