Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8711
Title: Готовність майбутнього вчителя початкової школи до здійснення професійної педагогічної комунікації
Other Titles: The Preparedness of Elementary School’s Future Teacher to Realization of the Professional Pedagogical Communication
Authors: Шкуренко, О. В.
Shkurenko, O. V.
Keywords: початкова школа
готовність
педагогічна комунікація
освітнє середовище
канали спілкування
інтерактивні технології
полілог
компетентність
elementary school
preparedness
pedagogical communication
educational environment
channels of intercourse
interactive technologies
polylogue
competence
Issue Date: 2014
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Шкуренко, О. В. Готовність майбутнього вчителя початкової школи до здійснення професійної педагогічної комунікації [Текст] / О. В. Шкуренко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2014. – № 9 (43). – С. 207–214.
Abstract: Стаття присвячена дослідженню проблеми готовності студентів до професійної педагогічної комунікації з точки зору психологічної та педагогічної наук. Особливу увагу приділено терміну «готовність до педагогічної комунікації», розкрито його сутність. Із проведеного аналізу дефініцій «готовність» автор пропонує власне розуміння сутності цього терміну, змісту та компонентів формування готовності студентів факультету початкової освіти до професійно педагогічної комунікації. У дослідженні запропоновано навички міжособистісного спілкування, які є обов’язковою ознакою готовності до професійно-педагогічної комунікаційної діяльності майбутнього вчителя початкової школи.
The article is dedicated to research problem of the preparedness of students to professional pedagogical communication from the aspect of psychological and pedagogical sciences. The special notice is dedicated to the term «preparedness to pedagogical communication», revealed its essence. From the conducted analysis of definitions «preparedness», an author offers the own understanding of this term of his essence, maintenance and components of forming preparedness of the students of faculty of primary education to professionally-pedagogical communication. In research the skills of interpersonality intercourse, which confirming preparedness of elementary school’s future teacher to realization of the professional pedagogical communication are presented. The basic indicator of development communicative culture of elementary school’s future teacher is a measure of formed structural components: educational, motivational and individual activity. We have a problem in front of the teachers to forming of competence which behave to professionally communicative activity, teaching future specialists to the rational communicative conduct appears before the teachers of professional disciplines. Realization solution of this problem provides plugging in the system of teaching of professional discipline of communicative-linguistic tasks and exercises, by facilities of interactive technologies of studies. Forming of professionally-pedagogical communication of students requires the special organization of educational process. So, learning content by interactive methods is complemented and appears as concrete linguistic models which fasten students in space educational and for educational intercourse and will use in the field of future professional activity.
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8711
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shkurenko.pdf776,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.