Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8573
Title: Організація фізкультурно-оздоровчого середовища дитячої освітньої установи
Other Titles: Organization of Physical Education and Health Environment of a Children’s Education Institution
Authors: Рибалко, Петро Федорович
Rybalko, Petro Fedorovych
Keywords: освітня установа
фізкультурно-оздоровче середовище
діти
здоров’я
здоровий спосіб життя
education institution
physical education and health environment
children
health
healthy lifestyle
Issue Date: 2019
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Рибалко, П. Ф. Організація фізкультурно-оздоровчого середовища дитячої освітньої установи [Текст] / П. Ф. Рибалко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. А. Біда, Ю. А. Бондаренко та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019. – № 10 (94). – С. 176–186. – DOI: 10.24139/2312-5993/2019.10/176-186.
Abstract: Мета статті бачиться в розробці навчально-методичного супроводу процесу професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-оздоровчого середовища дитячої освітньої установи, практичній перевірці дієвості методів, форм і засобів навчання, поширенні методик визначення показників готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-оздоровчого середовища освітньої установи.
The aim of the article is seen in the development of educational and methodological support of the process of professional training of future teachers of physical culture to the organization of physical education and health environment of a children’s education institution, practical verification of the effectiveness of methods, forms and means of teaching, dissemination of methods of determining the indicators of future physical education teachers’ readiness for organization of physical education and health environment. Such readiness implies, among other things, the use in the educational process of the education institution of experimentally tested, innovative educational methods of health saving and health forming direction. It is important that such methods and technologies are organically integrated into the holistic educational process of a separate age group and the whole education institution, implemented comprehensively through the creation of a safe developmental, natural and social environment, environmentally friendly living space, full medical care, optimization of movement mode, systems approach to the formation in children of value attitude towards their own health and motivation for healthy lifestyles, maintaining a harmonious, supportive relationships between the subjects of the educational process: teachers, children and parents, leaving the child the center of all educational influences. The basis of this approach is humanistic pedagogy, individualization and differentiated solutions to pedagogical problems. The essence of a professional and personal approach is creation of conditions for the manifestation of personal functions of an individual, motivation, value orientations, self-realization, reflection, his or her abilities necessary for effective and productive professional activity in the future.
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8573
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19.pdf201,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.