Innovative Behavior of a Future Manager as a Factor of Effective Management by Personnel of a Secondary Education Institution

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2019
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
The article is devoted to the analysis of the structure of innovative behavior of a future manager of secondary education institution; factors, influencing the innovative susceptibility and innovative behavior are considered. Approaches to the study of innovative behavior of the personnel are defined. It is highlighted that innovative teachers’ activity is influenced by development of manager’s innovative behavior and culture. The innovation in education is determined by the innovative activity of teachers, their attitude to innovations, their readiness and ability to create new educational products and educational technologies; it is also characterized as innovative behavior.
Стаття присвячена аналізу структури інноваційної поведінки майбутнього керівника закладу середньої освіти. Розглядаються чинники, що впливають на інноваційну сприйнятливість та інноваційну поведінку. Визначено підходи до вивчення інноваційної поведінки персоналу. Наголошується, що на діяльність інноваційних учителів впливає розвиток інноваційної поведінки та культури менеджера. Інновація в освіті визначається інноваційною діяльністю вчителів, їх ставленням до інновацій, готовністю та здатністю створювати нові освітні продукти та освітні технології; її також характеризують як інноваційну поведінку. Освіта стає провідним чинником стійкого розвитку держави, яка визначає як нові вимоги щодо системи освіти, так і її нові базові характеристики, однією з яких є розширення інноваційний процесів. Інноваційна освіта – це інноваційні педагоги, тобто педагоги, які володіють розвиненою інноваційною культурою та інноваційною свідомістю, такі, що демонструють проактивну інноваційну поведінку. Така поведінка визначає позитивне ставлення до нововведень, активну участь у педагогічному пошуку, готовність до прийняття цінностей і норм інноваційної діяльності. Зазначено, що інноваційна поведінка пов’язана з постійним пошуком і апробацією найбільш ефективних тактичних поведінкових моделей, що відповідають інтересам конкретного соціального суб’єкта й забезпечують йому можливість професійного успіху. Інноваційній поведінці властиві такі характеристики: цілеспрямованість, уміння прогнозувати і передбачати результати своєї діяльності, орієнтування на подолання проблем, що виникають, аналіз їх причин та пошук адекватних способів їх подолання; гнучкість у сполученні з адекватною реакцію на змінення, здібність оперативно переглядати наявні моделі поведінки; готовність брати на себе різні соціальні ролі й поводити себе згідно з ними; наполегливість, здібність докладати зусилля для досягнення успіху, а не уникати невдачі; уміння концентруватися на позитивному результаті. Освітній системі потрібний висококомпетентний менеджер. Висвітлено особистісні якості менеджера закладу середньої освіти. Отже, у статті проаналізовано шляхи формування професійних якостей майбутнього менеджера закладу середньої освіти, визначено особливості його діяльності, форми взаємодії з учителями, створення для них комфортної атмосфери для роботи, розкрито вплив інноваційної поведінки менеджера на студентів та учнів.
Опис
Ключові слова
innovation, innovative behavior, manager, innovative culture, innovative activity, motivation, secondary education institution, інновація, інноваційна поведінка, менеджер, інноваційна культура, інноваційна діяльність, мотивація, заклад загальної середньої освіти
Бібліографічний опис
Kozlov, D. Innovative Behavior of a Future Manager as a Factor of Effective Management by Personnel of a Secondary Education Institution [Text] / D. Kozlov // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019. – № 9 (93). – С. 177–185. – DOI: 10.24139/2312-5993/2019.09/177-185.