Модель системи підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації дозвіллєвої діяльності учнів

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2019
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті представлено модель системи професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації дозвілля учнів як теоретично-описове узагальнення фундаментальних компонентів цілісного процесу професійної підготовки, спрямованого на формування в студентів мотиваційного, когнітивного, діяльнісного, ціннісного та рефлексивного компонентів готовності до організації дозвіллєвої діяльності молодших школярів. Мета статті полягає в обґрунтуванні моделі системи підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації дозвіллєвої діяльності учнів. У процесі наукового пошуку використано методи аналізу, синтезу, узагальнення, систематизації, умовисновків та моделювання. Розроблена й охарактеризована модель системи підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації дозвіллєвої діяльності молодших школярів підпорядкована меті, передбачає поєднання методологічно-цільового, змістовопроцесуального та моніторинго-результативного блоків, які тісно взаємозв’язані між собою та реалізація яких спрямована на досягнення ефективного результату. Методологічно-цільовий блок моделі представлено її головною метою, методологічними підходами та принципами. Змістово-процесуальний – включає визначений зміст тих компетенцій організації дозвілля молодших школярів з методами й формами їх засвоєння, які в найбільшій мірі забезпечать сформованість творчого рівня готовності фахівця. Моніторингово-результативна складова блоку передбачала визначення змісту кожного з компонентів готовності, розробки критеріїв, показників оцінки та рівнів сформованості в студентів компетентностей організовувати дозвіллєву діяльність з молодшими школярами.
The article presents a model of the system of professional preparation of future primary school teachers to organize leisure activities of pupils as a theoretical descriptive generalization of the fundamental components of a holistic process of professional training, which aim is to form in pupils motivational, cognitive, active, value and reflexive activity of pupils. The purpose of the article is to substantiate the model of the system of preparation of future teachers of primary school for organizing leisure activities of pupils. Methods of analysis, synthesis, generalization, systematization, reasoning and modeling were used during the scientific search. The developed and characterized model of the system of preparation of future teachers of primary school teachers for organization of leisure activities of junior schoolchildren is subordinate to the goal, and involves a combination of methodologically-targeted, substantive-procedural and monitoring-performance blocks, which are closely interrelated and whose implementation is aimed at achieving an effective result – formation of creative level of readiness of future teachers of primary school to organize leisure activities of pupils. The methodological and target block of the model is represented by its main purpose, methodological approaches (acmeological, cultural, communicative, axiological, competence and subject-activity) and principles (subject-subject orientation, activity and independence, modeling of conditions and content professional activity). The substantive-procedural block of the model is represented by the program of the course “Organization of leisure activities of junior pupils”, program of work of the student club “Interesting leisure of younger pupils” and the problem group “Conditions for successful organization of leisure activities of junior pupils”, the system of tasks of various types of industrial teaching practices; selection of interactive forms and methods of vocational training for future elementary school teachers, which provided manifestation of their subjectivity, subjective position in the modeled primary school primary environment for organizing leisure activities of junior pupils. The monitoring and performance component of the unit provided for determination of the content of each of the components of readiness, development of criteria, indicators of assessment and levels of students’ competence to organize leisure activities with junior pupils.
Опис
Ключові слова
модель, система, дозвіллєва діяльність, підготовка вчителів початкової школи до організації дозвіллєвої діяльності учнів, модель системи підготовки вчителів початкової школи до організації дозвіллєвої діяльності молодших школярів, компоненти моделі системи, методологічні підходи, принципи підготовки майбутніх учителів до організації дозвілля, педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації дозвілля, model, system, leisure activities, professional preparation of future teachers of primary school to organize leisure activities of pupils, model of the system of professional preparation of future teachers of primary school to organize leisure activities of pupils, components of model system, methodological approaches and principles for preparing future teachers for leisure activities, pedagogical conditions for preparing future teachers of primary school for leisure activities
Бібліографічний опис
Гончарук, О. Модель системи підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації дозвіллєвої діяльності учнів [Текст] / О. Гончарук // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019. – № 9 (93). – С. 165–177. – DOI: 10.24139/2312-5993/2019.09/165-177.