Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8443
Title: Методика залучення учнівської молоді до виконання науково-дослідницьких робіт МАН
Other Titles: The Methodology of Attracting Young People to Carry Out Research Work at the MAN
Authors: Міронець, Людмила Петрівна
Mironets, Liudmyla Petrivna
Торяник, Валентина Миколаївна
Torianyk, Valentyna Mykolaivna
Keywords: Мала академія наук України
науково-дослідницькі роботи
конкурси
проекти
біологія
науково-практичні семінари
обдаровані учні
дослідницька діяльність
Small academy of sciences of Ukraine
research works
competitions
projects
biology
scientific-practical seminars
gifted students
research activity
Issue Date: 2019
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Міронець, Л. П. Методика залучення учнівської молоді до виконання науково-дослідницьких робіт МАН [Текст] / Л. П. Міронець, В. М. Торяник // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2019. – Вип. 1 (13). – С. 127–131. – DOI: 10.5281/zenodo.3547820.
Abstract: У статті описано основні методичні аспекти залучення учнів основної та старшої школи до виконання науково-дослідницьких робіт МАН. З’ясовано, що основні види робіт учнів у МАН передбачають: 1) дослідницьку роботу, втілену в навчальний процес, яка передбачає виконання дослідницьких, проектно-конструкторських, раціоналізаторських завдань; 2) дослідну роботу, яка доповнює навчальний процес, передбачає роботу в наукових товариствах старшокласників; 3) дослідну роботу, яка проводиться паралельно навчальному процесу, в рамках проведення конкурсів досягнень дослідницького характеру, участі у предметних олімпіадах, публікації результатів у матеріалах науково-практичних конференцій; 4) дослідницьку роботу у літній період під час екологічних експедицій, польових практик, що зосереджують увагу на вивченні природних комплексів, біорізноманіття. Мета даної статті полягає у визначенні методики залучення учнів до виконання науково-дослідницьких робіт МАН. Аналіз результатів анкетування учнів дав підстави вважати, що учні мають зацікавленість до вивчення біології. Виконання практичних робіт є знайомим для дітей видом роботи, вони мають вже певні практичні навички. Більше ніж половина школярів виявляють бажання не пасивно споглядати досліди, які демонструє учитель, а виконувати їх самостійно. Більшість учнів вказали в анкеті, що вони проводять досліди, які рекомендовані у підручнику для самостійного проведення і більша половина учнів виявила бажання займатися дослідницькою діяльністю під час канікул. Залучення учнів до виконання різноманітних навчальних проектів, самостійних дослідницьких завдань та участі у різноманітних конкурсах МАН і спонукають школярів до активної науково-дослідницької діяльності.
The article describes the main methodological aspects of involving primary and high school students in the research activities of the Academy of Sciences. It has been found out that the main types of students' work at the Academy of Sciences include: 1) research work, embodied in the educational process, which involves the implementation of research, design, innovation tasks; 2) research work, which supplements the educational process, involves work in scientific societies of high school students; 3) research work carried out in parallel with the educational process, within the framework of competitions of achievements of research character, participation in subject competitions, publication of results in the materials of scientific and practical conferences; 4) research work in the summer during environmental expeditions, field practices focusing on the study of natural complexes, biodiversity. The purpose of this article is to determine the method of involving students in the research activities of the Academy of Sciences. The analysis of the results of the questionnaire of students gave reason to believe that the students have an interest in the study of biology. Practical work is a familiar kind of work for children, they already have some practical skills. More than half of the students express a desire not to passively contemplate the experiences that the teacher demonstrates, but to perform them independently. Most of the students indicated in the questionnaire that they were conducting the experiments recommended in the textbook for self-study and more than half of the students expressed a desire to do research during the holidays. Involvement of students in the implementation of various educational projects, independent research tasks and participation in various competitions of the Academy of Sciences and encourage students to active research activities.
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8443
Appears in Collections:Актуальні питання природничо-математичної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mironets_Torianyk.pdf572,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.