Особливості викладання хімії неорганічної для іноземних студентів у СумДПУ імені А. С. Макаренка

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2019
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті розглядається питання особливостей викладання хімії неорганічної іноземним студентам, а саме студентам із Туркменістану, на прикладі кафедри хімії та методики навчання хімії Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка. Окреслено одну із основних проблем, з якою стикаються і викладачі і студенти – «мовний бар’єр». А вивчення хімічних дисциплін з огляду на неї дається студентам особливо важко. Подолання цієї проблеми вимагає значних зусиль з боку викладача. І одним із рішень може бути створення спеціальної тлумачної літератури – глосаріїв мовами рідної для студентів країни та мовою країни, де вони навчаються, що містять не тільки переклад слів та термінів, але і коротку інформацію-пояснення. До глосарію з неорганічної хімії включено основні терміни, необхідні для засвоєння цього курсу. Вони наводяться трьома мовами: російською, туркменською та українською, а для хімічних елементів – ще й латиною. В статті також проаналізовано основні фактори, що впливають на якість засвоєння нового матеріалу. Зокрема, лаконічна мова, чітка та виразна вимова викладача і водночас прості за будовою речення дозволяють іноземним студентам краще сприймати інформацію. Акцентовано увагу на застосуванні принципу наочності та принципу зворотного зв’язку при проведенні лекцій, як основної форми подання нового матеріалу з неорганічної хімії, яка використовується при роботі з іноземними студентами. Унаочнення інформації, що подається, має особливе значення з огляду на те, що студенти досить важко сприймають інформацію на слух та не володіють навичками конспектування на належному рівні. Авторами статті також піднімається і питання запізнень туркменських студентів на заняття та їх відвідування. Зазначено, що підвищення мотивації до навчання є одним із основних факторів , що впливає на якість освіти.
The article is devoted to the features of teaching inorganic chemistry to foreign students, namely students from Turkmenistan, on the example of the Department of Chemistry and the Methods of Teaching Chemistry at Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko. One of the main problems that both teachers and students face is the “language barrier”. And because of that the study of chemical disciplines is especially hard for students. Overcoming this problem requires considerable effort on the part of the teacher. And one of the solutions could be the creation of some special interpretative literature - glossaries in the students' native language and in the language of the country where they study, which contains not only the translation of words and terms, but also brief information - explanation. The Glossary in Inorganic Chemistry includes the basic terms necessary for learning this course. They are given in three languages: Russian, Turkmen and Ukrainian, and for chemical elements – also in Latin. The main factors that influence the quality of assimilation of new material are analyzed in the article too. In particular, teacher's concise speech, a clear and expressive pronunciation and at the same time simple structure of the sentences, allow foreign students to better understand the given information. Emphasis is placed on the application of the principle of visualization and the principle of feedback when lecturing as the main form of new material presentation in inorganic chemistry used while working with foreign students. The visualization of the provided information is of particular importance because it is quite difficult for students to comprehend the information by ear and because they do not have note-taking skills at the proper level. The authors of the article raise the problem of Turkmen students being late for classes and visits. It is noted that increasing the motivation for learning is one of the main factors affecting the quality of education.
Опис
Ключові слова
іноземні студенти, неорганічна хімія, мовний бар’єр, глосарій, якість навчання, викладання хімічних дисциплін, мовна адаптація, фактори засвоєння навчального матеріалу, foreign students, inorganic chemistry, language barrier, glossary, quality of study, teaching of chemical subjects, language adaptation, factors of learning material
Бібліографічний опис
Харченко, Ю. В. Особливості викладання хімії неорганічної для іноземних студентів у СумДПУ імені А. С. Макаренка [Текст] / Ю. В. Харченко, О. М. Бабенко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2019. – Вип. 1 (13). – С. 111–117. – DOI: 10.5281/zenodo.3547787.