Реалізація проектного навчанння при вивченні стереометрії учнями ЗП(ПТ)О машинобудівного профілю

Ескіз
Дата
2019
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Вивчення стереометрії є важливою складовою для розвитку математичної компетентності учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти машинобудівного профілю. Однак учні зазвичай нехтують вивченням цього предмету, вважають його нудним і непотрібним. Незацікавленість учнів призводить до низького рівня розвитку математичної компетентності, що з рештою призводить до некваліфікованого робітника середньої ланки. У статті показано доцільність використання проектного навчання для розвитку математичної компетентності учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти машинобудівного профілю. Автором проаналізовано поняття «проект», розглянуто класифікацію навчальних проектів та етапи реалізації навчального проекту. Досвід показує, що класифікація етапів організації, розробки, планування навчального проекту не впливає на розподіл функцій головних учасників проекту – викладача і учнів. Роль організатора і коуча проекту відводиться викладачу. Діяльність учня у навчальному проекті полягає у виконанні та представленні результатів. Представлено результати педагогічного експерименту, яке було спрямовано на розвиток математичної компетентності учнів закладів професійної (професійнотехнічної) освіти машинобудівного профілю через проектне навчання при вивченні учнями курсу стереометрії. Визначено, що впровадження проектного навчання в процес навчання стереометрії забезпечує позитивні тенденції у формуванні математичної компетентності завдяки більш повній реалізації зв’язку теорії з практикою, створенню власного продукту та можливості його продемонструвати.
The study of stereometry is an important component for the development of mathematical competence of students of students of vocational school of machine building profile. However, students usually neglect studying this subject, find it boring and unnecessary. The lack of interest of students leads to a low level of development of mathematical competence, which subsequently leads to an unskilled middle-level employee. The article shows the expediency of using project training for the development of mathematical competence of students of vocational school of machine building profile. The author analyzed the concept of "project", considered the classification of educational projects and stages of implementation of the educational project. Experience shows that the classification of the stages of organization, development, planning of a training project does not affect the distribution of functions of the main participants of the project - the teacher and students. The role of the organizer and the coach of the project is assigned to the teacher. The student's activity in the learning project is to execute and present the results. The results of the pedagogical experiment, which was aimed at the development of mathematical competence of students of vocational school of machine building profile through project training in studying the course of stereometry, are presented. It is determined that the introduction of project training in the process of learning stereometry provides positive trends in the formation of mathematical competence due to a more complete implementation of the connection of theory with practice, the creation of their own product and the ability to demonstrate it.
Опис
Ключові слова
математична компетентність, проектне навчання, стереометрія, професійно-технічна освіта, математика, проект, освітній процес, компетентності, mathematical competence, project training, stereometry, vocational education, mathematics, project, educational process, competences
Бібліографічний опис
Тінькова, Д. С. Реалізація проектного навчанння при вивченні стереометрії учнями ЗП(ПТ)О машинобудівного профілю [Текст] / Д. С. Тінькова // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2019. – Вип. 1 (13). – С. 62–70. – DOI: 10.5281/zenodo.3547803.