Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8171
Title: Науково-теоретичні підходи до поняття «управління освітою»
Other Titles: Scientific and Theoretical Approaches to the Concept of "Education Management"
Authors: Медведовська, Дар'я Олександрівна
Medvedovska, Daria Oleksandrivna
Keywords: теорія управління
освіта
управління освітою
тенденція
кількісна школа
менеджмент
сontrol theory
education
education management
trend
quantitative school
management
Issue Date: 2009
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Медведовська, Д. О. Науково-теоретичні підходи до поняття «управління освітою» [Текст] / Д. О. Медведовська // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. О. Лазарєв, В. І, Лозова та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2009. – № 2. – С. 346–352.
Abstract: У статті зроблена спроба конкретизувати зміст поняття «управління освітою»; проаналізовано основні наукові теорії управління, існуючі підходи до розуміння процесу управління; розглянуто сутність управлінських процесів та виявлено особливості цього процесу в управлінні освітою.
This article attempts to specify the content of the concept of “management of education», analyzes the basic theory of scientific management, the existing approaches to understanding the management process, is considered the essence of management processes and identifying features of this process in management education.
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8171
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Medvedovska.pdf235,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.