Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8027
Title: До проблеми визначення поняття “диференціація” у сучасній педагогіці
Other Titles: To the Problem of Definition of Term “Differentiation” in Modern Pedagogy
Authors: Пучко, А. О.
Puchko, A. O.
Keywords: диференціація
індивідуалізація
сучасна педагогіка
differentiation
individualization
modern pedagogy
Issue Date: 2009
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Пучко, А. О. До проблеми визначення поняття “диференціація” у сучасній педагогіці [Текст] / А. О. Пучко // Педагогічні науки : збірник наукових праць / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. О. Лазарєв, В. І. Лозова та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2009. – С. 24–34.
Abstract: У статті аналізуються різні наукові підходи визначення сутності понять “диференціація”, “індивідуалізація” та пов'язаних з ними понять, взаємозв’язку диференціації та індивідуалізації навчання; подаються деякі дефініції цих термінів; виділено основні ознаки диференціації та провідні тенденції до розуміння цих понять у сучасній педагогічній думці.
In the article the author analyzes different scientific approaches indicating the essence of the notions “differentiation” and “individualization” and other notions concerned with them; interconnection of the “differentiation” and “individualization” of the process of education is described; some definitions of the terms are provided; the main features of the “differentiation” and the leading tendencies according to the understanding of the notions in modern pedagogical science are singled out.
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8027
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Puchko_Do_Problemy.pdf181,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.