Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7758
Title: Психологическая составляющая готовности будущих педагогов к индивидуализации процесса обучения
Other Titles: The Psychological Component of the Readiness of Future Teachers to Individualize the Learning Process
Authors: Гальцова, Світлана Василівна
Haltsova, Svitlana Vasylivna
Тарасова, Тетяна Борисівна
Tarasova, Tetiana Borysivna
Keywords: индивидуализация обучения
подготовка будущих учителей
психолого-педагогическая сущность
psychological and pedagogical issues
teaching individualization
training of future teachers
Issue Date: 2008
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Гальцова, С. В. Психологическая составляющая готовности будущих педагогов к индивидуализации процесса обучения [Текст] / С. В. Гальцова, Т. Б. Тарасова // Педагогічні науки : збірник наукових праць / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. О. Лазарєв, В. І. Лозова та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2008. – С. 383–390.
Abstract: В статье рассматривается психолого-педагогическая сущность индивидуализации обучения. Утверждается необходимость специальной подготовки будущих учителей к ее реализации. Приводятся результаты исследования донаучных представлений студентов первого курса педагогического университета по индивидуальности личности человека и его учета в процессе обучения.
In the article psychological and pedagogical issues of teaching individualization are considered. Special training of future teachers is stated as necessity for implementation. The results of pre-scientific research on first-year-students' ideas about individuality of a person and its taking into account while teaching process are presented.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/7758
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Haltsova_Tarasova_Psikhologicheskaia.pdf256,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.