Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7495
Title: Екологічні екскурсії як форма екологічного виховання старших дошкільників
Other Titles: The Ecological Excursions as a Form of Environmental Education of Older Preschoolers
Authors: Гаврило, Олена Іллівна
Havrylo, Olena Illivna
Keywords: екологічне виховання
екскурсії
старші дошкільники
заклади дошкільної освіти
environmental education
excursions
older preschoolers
pre-school education institutions
Issue Date: 2018
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Гаврило, О. І. Екологічні екскурсії як форма екологічного виховання старших дошкільників [Текст] / О. І. Гаврило // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2018. – Вип. 2 (12). – С. 19–26.
Abstract: У статті розглянуто питання організації екскурсій у природу для старших дошкільників як особливої форми екологічного виховання. Актуальність даної проблеми постала у зв'язку із загостренням екологічної кризи та необхідністю змінити ставлення людей до природного оточення з прагматичного на екоцентричне. Починати розв'язання цих завдань варто з дошкільного дитинства. На даний час існує багато поглядів на екологічне виховання, також багатьма педагогами розробляються ефективні форми та методи формування екологічної культури дошкільників. У той же час вивчення довкілля безпосередньо у природі та виховання любові до неї були у центрі уваги класиків педагогіки: К. Ушинського, С. Русової, А. Макаренка, В. Сухомлинського. Метою статті є доведення ефективності екологічних екскурсій зі старшими дошкільниками як форми екологічного виховання. Результати дослідження. Через складність в організації та проведенні екскурсії нечасто використовуються у закладах дошкільної освіти, хоча вони забезпечують розв'язання багатьох завдань – як виховних, так і освітніх. Організація екологічної екскурсії вимагає попередньої підготовки вихователя і дітей, добору та використання ряду методів і засобів, зокрема, проблемних та дослідницьких завдань, а для закріплення результатів обов'язково проводиться підсумкова бесіда. В ході дослідження ми виділили рівні екологічної вихованості та визначили їх критерії для доведення ефективності системи екологічних екскурсій. У результаті проведеної роботи помітно (на 50–70%) збільшилася кількість дітей з високим рівнем екологічної вихованості, у них сформувалися знання, позитивне ставлення до об'єктів природи та екологодоцільна поведінка. Висновки та перспективи подальших наукових розвідок. Як свідчить дослідження, екологічні екскурсії повинні активно використовуватися у практиці закладів дошкільної освіти як ефективна форма екологічного виховання дітей.
The article deals with the organization of excursions into nature for older preschoolers as a special form of environmental education. The urgency of this problem arose due to the exacerbation of the ecological crisis and the need to change people's attitude to the natural environment from pragmatic to ecocentric. Start solving these problems should be with pre-school age. The purpose of the article is to prove the effectiveness of environmental excursions with older preschoolers as a form of environmental education. Research results. Because of the difficulty in organizing and conducting excursions, they are not often used in pre-school education institutions, although they provide solutions to many tasks, both educational and educational. The organization of an ecological excursion requires preliminary preparation of the educator and children, the selection and use of a number of methods and means, in particular, problem and research tasks, and a final discussion is required to consolidate the results. In the course of the study, we identified levels of ecological upbringing and defined their criteria to prove the effectiveness of the system of ecological excursions. As a result of the work done, the number of children with a high level of ecological upbringing has noticeably (50-70%) increased, they have developed knowledge, a positive attitude towards objects of nature and environmentally friendly behavior. Conclusions and perspectives of further research. As the study shows, environmental excursions should be actively used in the practice of preschool education institutions as an effective form of environmental education of children.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/7495
Appears in Collections:Актуальні питання природничо-математичної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Havrylo_Ekolohichni ekskursii.pdf637,31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.