Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7493
Title: About the Monitoring System of Quality of Preparation to EIA in Mathematics in Ukraine
Other Titles: Про систему моніторингу якості підготовки до ЗНО з математики в Україні
Authors: Школьний, Олександр Володимирович
Shkolnyi, Oleksandr Volodymyrovych
Zakhariichenko, Yurii Oleksiiovych
Захарійченко, Юрій Олексійович
Keywords: EIA in mathematics
SFA in mathematics
monitoring of preparation quality
educational achievements in mathematics
diagnostic tests
training tests
tasks with full explanation
ЗНО з математики
ДПА з математики
моніторинг якості підготовки
навчальні досягнення з математики
діагностичні тести
тренувальні тести
завдання з повним поясненням
Issue Date: 2018
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Shkolnyi, O. About the Monitoring System of Quality of Preparation to EIA in Mathematics in Ukraine [Text] / O. Shkolnyi, Yu. Zakhariichenko // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2018. – Вип. 2 (12). – С. 5–11.
Abstract: In modern conditions, the relevance of the monitoring of the quality of the preparation for EIA does not raise doubts about the mathematics of senior school pupils. Particularly, very important is the timely diagnosis of existing gaps in the preparation of theoretical material and during solving test tasks of various forms during all the term of studying in grade 11. In this article, we present one of the possible models for organizing a system for monitoring the preparation for the external assessment in mathematics of Ukrainian graduates. We will also develop methodological guidelines for the creation and implementation of diagnostic and training tests during preparation for the independent assessment of the quality of knowledge in mathematics. Special attention is paid to preparation for solving problems of open form with full explanation. In particular, we present here complete solutions, evaluation schemes and methodological comments for such tasks. The given scheme of monitoring organization and the mentioned above methodological recommendations should help to ensure the proper quality of training of graduate pupils to the EIA in mathematics.
У сучасних умовах актуальність моніторингу якості підготовки до ЗНО з математики учнів старшої школи сумнівів не викликає. Особливо важливою при цьому є вчасна діагностика наявних прогалин у засвоєнні теоретичного матеріалу та під час розв’язування тестових завдань різних форм протягом всього терміну навчання в 11 класі. У даній статті ми наводимо одну з можливих моделей організації систему моніторингу підготовки до ЗНО з математики українських випускників. Нами також розроблено методичні рекомендації щодо створення і проведення діагностичних та тренувальних тестів під час підготовки до незалежного оцінювання якості знань з математики. Особливу увагу при цьому нами приділено підготовці до розв’язування завдань відкритої форми з повним поясненням. Зокрема, ми наводимо тут повні розв’язання, схеми оцінювання та методичні коментарі до таких завдань. Наведена схема організації моніторингу та згадані методичні рекомендації мають сприяти забезпеченню належної якості підготовки учнів випускних класів до ЗНО з математики.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/7493
Appears in Collections:Актуальні питання природничо-математичної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shkolnyi_Zakhariichenko Pro systemu.pdf678,31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.