Сприймання та обговорення картин із дошкільниками: вітчизняні й зарубіжні підходи

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2018
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
ФОП Цьома С. П.
Анотація
Розкриваються підходи щодо організації з дошкільниками сприймання та обговорення творів живопису в українській і зарубіжній мистецькій педагогіці й системі дошкільної освіти. Зроблено висновок про зорієнтованість української мистецької практики на опанування дітьми інформації про авторів, назв творів, розпізнавання їх ідеї, виділення засобів художньої виразності й естетичної цінності картини, для чого застосовуються основні (мистецтвознавча розповідь педагога, інформаційна бесіда, опис) і додаткові (вербальні, ігрові) методи. Виокремлено зарубіжні підходи, де педагогів націлюють на творчий індивідуальний розвиток дитини в процесі спілкування з мистецькими творами - їх обговорення в колективі, іграх, творчих проектах у контексті мистецьких творів. На прикладі авторського альбому для старших дошкільників «Учимося в майстрів декоративно-ужиткового мистецтва: ліпимо, малюємо» представлено реалізацію комплексного підходу, що охоплює сприймання й обговорення дітьми мистецьких творів, опанування художніх навичок і самостійну практичну та творчу діяльність у створенні художнього образу за мотивами картин художників.
The approaches to organizing and conducting perception and discussion of paintings with preschool children in Ukrainian and foreign art pedagogy and the system of preschool education are revealed. The conclusion is drawn on orientation of Ukrainian artistic practice towards learning information about authors, names of works, recognition of their ideas, allocation of means of artistic expressiveness in creation of artistic image and aesthetic value of the painting, for which the main (teacher’s art stories, information talks, descriptions) and additional (verbal, game) methods are used. Foreign approaches are highlighted, where teachers are oriented towards creative individual development of the child in the process of communicating with works of art – their discussion in the group, games, creative projects in the context of works of art. On the example of an author’s album for senior preschoolers “Learn decorative-applied arts with masters: model, draw ”, implementation of a comprehensive approach is presented, which envisages perception and discussion with children of artistic works, acquisition of their artistic skills and independent practical and creative activities in forming artistic image based on artists’ paintings.
Опис
Ключові слова
сприймання та обговорення картин із дошкільниками, українські й зарубіжні підходи, методи, авторський альбом «Учимося в майстрів декоративно-ужиткового мистецтва: ліпимо, малюємо», perception and discussion of paintings with preschool children, Ukrainian and foreign approaches, methods, author’s album «Learn decorative- applied arts with masters: model, draw»
Бібліографічний опис
Рагозіна, В. В. Сприймання та обговорення картин із дошкільниками: вітчизняні й зарубіжні підходи [Текст] / В. В. Рагозіна // Актуальні питання мистецької освіти та виховання : наукове видання / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: Г. Ю. Ніколаї, А. Валюга, Н. П. Гуральник та ін.]. – Суми : [ФОП Цьома С. П.], 2018. – Вип. 2 (12). – С. 226–233.