Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7310
Title: | Новий учитель Нової української школи |
Other Titles: | New Teacher of New Ukrainian School |
Authors: | Пшенична, Любов Василівна Pshenychna, Liubov Vasylivna |
Keywords: | майбутній учитель Нова українська школа дослідницька та інноваційна діяльність педагогічна практика компетентність громадянська позиція освітні технології future teacher New Ukrainian school research and innovation activity pedagogical practice competence civic attitude educational technologies |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | СумДПУ імені А. С. Макаренка |
Citation: | Пшенична, Л. В. Новий учитель Нової української школи [Текст] / Л. В. Пшенична // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019. – № 1 (85). – С. 61–83. |
Abstract: | У дослідженні теоретично обґрунтувано соціальний портрет майбутнього вчителя Нової української школи й визначено умови для професійного розвитку та шляхи досягнення якісних змін через комплексну систему форм, методів, заходів, напрямів, шляхів та підходів підготовки майбутнього вчителя в закладах вищої освіти. Доведено, що виконання Державного стандарту початкової освіти забезпечить безперервність, скоординованість та послідовність професійного розвитку майбутнього вчителя, його ресурсного забезпечення та оцінки його якості, а системна робота викладачів у тісній співпраці зі студентом дасть чудовий результат з підготовки професійно-компетентного, зрілого, знаючого, думаючого, сформованого громадянина. The aim of the study is theoretical justification of the social portrait of future teacher of New Ukrainian school and definition of conditions for professional development and ways of achieving qualitative change through the comprehensive system of forms, methods, measures, directions, ways and approaches for future teachers training in higher education institutions. Implementation of the Elementary Education State Standard, which defines the requirements for compulsory results of the future teachers' training, obtaining of necessary competences, knowledge and skills (planning and organization of the educational process; providing and supporting of students' learning, education and development in the educational environment and family; creation of learning environment; reflection and professional self-development; conducting pedagogical research; providing methodological assistance to colleagues on the elementary school pupils' education, development and socialization issues; generalization of the pedagogical experience and its presentation to the pedagogical community; acquisition of the citizen, patriot, high moral personality qualities) ensures future teacher's continuity, co-ordination and consistency of the professional development, its resource support and quality evaluation, and the teachers' systematic work in cooperation with students will provide great result in training a competent, mature, knowledgeable, thinking, formed citizen who has high moral values both in the professional sense and in the personal, is an example for students in the formation of their social maturity level, which will be sufficient to ensure their autonomy in various life spheres through the studied material use in real life situations, and competence approach in education will help to overcome the gap between education and life. |
URI: | http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/7310 |
Appears in Collections: | Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pshenychna_Novyi uchytel.pdf | 1,33 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.