Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7299
Title: Особливості використання інтерактивних методів під час вивчення географії в 7 класі
Other Titles: Features of the Use of Interactive Methods Under the Study of Geography in Class 7
Authors: Данильченко, Олена Сергіївна
Жакунець, Ніна Михайлівна
Danylchenko, Olena Serhiivna
Zhakunets, Nina Mykhailivna
Keywords: інтерактивні методи
«Ажурна пилка»
«Метод Прес»
«Мозковий штурм»
«Дереворішень»
«Карусель»
interactive methods
"Openwork saw"
"MethodPress"
"Brainstorming"
"Tree of decisions"
"Carousel"
Issue Date: 2019
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Данильченко, О. С. Особливості використання інтерактивних методів під час вивчення географії в 7 класі [Текст] / О. С. Данильченко, Н. М. Жакунець // Наукові записки Сумського державного педагогічного університету ім. А. С. Макаренка : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; Українське географічне товариство, Сумський відділ ; [редкол.: Б. М. Нешатаєв, С. І. Сюткін, М. О. Барановський та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2019. – Вип. 10 : Географічні науки. – С. 153–159.
Abstract: Стаття присвячується характеристиці інтерактивних методів навчання, доцільності їх використання в освітньому процесі, застосування на різних етапах уроку, різним підходам до класифікації інтерактивних технологій. Особлива увага приділяється інтерактивними методам, які доцільно використовувати при навчанні географії учнів сьомого класу, враховуючи їх вікові та психологічні особливості. У статті подаються розроблені фрагменти уроків з використанням інтерактивних методів при вивченні курсу «Географія: Материки та океани» теми «Північна Америка». У статті представлені результати ефективності використання інтерактивних методів над традиційними методами навчання. У висновку автори зазначають, що якість знань учнів під час навчання географії з використанням інтерактивних методів підвищилася.
The article is devoted to the description of interactive learning methods, the feasibility of their use in the learning process, application at different stages of the lesson, different approaches to the classification of interactive technologies. The purpose of the paper is to analyze the use of interactive methods when studying the course "Geography: Mainlands and Oceans" and determining the effectiveness of their application. Particular attention is paid to interactive methods such as: "Working in pairs", "Two-four-all together", "Carousel", "Work in small groups", "Aquarium", "Microphone", "Unfinishedsentences", "Brainstorming", "Decision tree", "Teaching-I'm studying", "openwork saw", "Method Press", "Take a position", "Imitation games", which should be used when studying the geography of learners of the seventh class, taking into account their age and psychological peculiarities. The article presents the developed fragments of lessons using interactive methods when studying the course "Geography: Mainlands and Oceans" on the subject "North America", namely "Work in groups", "Microphone", "Openwork saw", "Method Press", "Brain¬storming", "Tree of decisions", "Carousel". The article presents the results of the effectiveness of the use of interactive methods over traditional methods of learning: comparing the results of learners' progress in the study of topics using traditional learning methods and using interactive learning methods. In the conclusion, the authors note that the quality of knowledge of learners during the study of geography using interactive methods has increased.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/7299
Appears in Collections:Наукові записки Сумського державного педагогічного університету. Географічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Danylchenko_Zhakunets.pdf502,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.