External Rating Evaluation as a Tool for Internal Quality Assurance System in Higher Education Institution

Ескіз
Дата
2018
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
The analysis and generalization of scientific research, project materials, and recommendations in the field of external rating evaluation of the education quality were conducted. The system of indicators has been further developed in order to determine the level/status of the internal quality assurance system at the institutional level in accordance with the ESG standards (in terms of implementation of the ESG 1.10 standard). The elements of organizational-methodological and informational-analytical support of formation of the system of internal quality assurance (in the part of implementation of the ESG 1.10 standard according to the process of "External rating evaluation") have been developed.
Мета статті полягає в описі підходів до зовнішнього рейтингового оцінювання та розробці необхідного організаційно-методичного, інформаційно- аналітичного супроводу участі ЗВО у світових і національних рейтингах (як складової системи внутрішнього забезпечення якості (відповідно до стандарту ЕБЄ 1.10). Методи дослідження: аналіз і узагальнення наукових досліджень, проектних матеріалів, рекомендацій у галузі зовнішнього рейтингового оцінювання. Дістала подальшого розвитку система індикаторів та показників для визначення рівня/стану системи внутрішнього забезпечення якості на інституційному рівні відповідно до стандартів ЕБЄ (стандарт ЕБЄ1.10, процес «зовнішнє рейтингове оцінювання»). Розроблено елементи організаційно- методичного та інформаційно-аналітичного супроводу формування системи внутрішнього забезпечення якості відповідно до стандартів ЕБЄ (стандарт ЕБЄ 1.10, процес «зовнішнє рейтингове оцінювання»). Практичне значення дослідження. Запропоновані індикатори й показники дозволяють поглиблено проводити оцінку стану та рівня системи внутрішнього забезпечення якості ЗВО (стандарт ЕБЄ 1.10, процес «Зовнішнє рейтингове оцінювання»). Представлений організаційно-методичний і інформаційно-аналітичний супровід процедур із забезпечення участі вишу в зовнішньому рейтинговому оцінюванні стане в нагоді для ЗВО, які наразі планують брати участь у зовнішньому рейтинговому оцінюванні. Висновки та перспективи подальших розвідок. Перспективними напрямами подальшого дослідження будуть: формування необхідного організаційно-методичного, інформаційно-аналітичного супроводу зовнішнього циклічного забезпечення якості (як складової системи внутрішнього забезпечення якості (за всіма процесами зовнішнього оцінювання); створення методичних рекомендацій щодо визначення стану й рівня системи внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти вишу (стандарт ЕБЄ 1.10, процес «Зовнішнє рейтингове оцінювання») на засадах кваліметричного підходу.
Опис
Ключові слова
ESG standards, internal quality assurance system, processes for external evaluation of quality of educational activities and quality of higher education in HEI, indicators for determining the status and level of the internal quality assurance system, approaches to external rating evaluation, procedures for assuring the HEI's participation in external rating evaluation, стандарти ЕБЄ, система внутрішнього забезпечення якості, процеси зовнішнього оцінювання якості освітньої діяльності та якості вищої освіти у ЗВО, індикатори й показники оцінки для визначення стану і рівня системи внутрішнього забезпечення якості ЗВО, підходи до зовнішнього рейтингового оцінювання, процедури забезпечення участі ЗВО в зовнішньому рейтинговому оцінюванні
Бібліографічний опис
Bilokonenko, H. External Rating Evaluation as a Tool for Internal Quality Assurance System in Higher Education Institution [Текст] / H. Bilokonenko // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова та ін.]. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. – № 10 (84). – С. 3–21.