Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7077
Title: Педагогічна проблема формування маркетингової культури майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи та шляхи її розв’язання
Other Titles: The Pedagogical Problem of Forming the Marketing Culture of Future Specialists in the Hotel and Catering Industry and Ways to Solve it
Authors: Коваленко, Олександр Вікторович
Kovalenko, Oleksandr Viktorovych
Keywords: маркетинг
туризм
сфера обслуговування
педагогічна модель
педагогічна проблема
маркетингова культура
педагогічний процес
компоненти маркетингової культури
marketing
tourism
service sector
pedagogical model
pedagogical problem marketing culture
pedagogical process
components of marketing culture
Issue Date: Dec-2016
Publisher: Херсонський державний університет
Citation: Коваленко, О. В. Педагогічна проблема формування маркетингової культури майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи та шляхи її розв’язання [Текст] / О. В. Коваленко // Педагогічні науки : збірник наукових праць / Херсонський державний університет. – Херсон, 2016. – №74 (LXXIV), Том 2. – С. 132–136.
Abstract: В даній статті визначається місце маркетингової культури в структурі професійно важливих якостей особистості фахівця готельно-ресторанної справи; аналізуються різноманітні підходи до розкриття сутності маркетингової культури фахівця; обґрунтована модель процесу формування маркетингової культури майбутніх фахівців сфери обслуговування у ВНЗ. Також теоретично обґрунтовано взаємозв’язок структурних компонентів маркетингової культури майбутнього менеджера сфери обслуговування та критерії її оцінювання.
This article focuses on identifying the place of marketing culture in the structure of professionally important qualities of the personality of a specialist in the hotel and catering industry; analysis of various approaches to uncovering the essence of marketing culture of a specialist; provision of a rationale for the model of formation process of marketing culture of future specialists in the sphere of service sector in higher educational establishments. Moreover, the interconnection of structural components of marketing culture of a future manager in the sphere of service sector and criteria for its assessment are justified.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/7077
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Коваленко_стаття.doc68 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.