Skills for Personal Professional Development of a Modern Educator

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2018
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Метою дослідження є з'ясування змісту особистого розвитку вчителя та висвітлення основних навичок професійного розвитку, які необхідні сучасним педагогам. Проаналізовано сучасний стан науково-теоретичного вивчення проблеми професійного розвитку педагогічних працівників у вітчизняній та зарубіжній педагогічній літературі. Використано теоретичні методи: аналіз, узагальнення педагогічної та соціально-педагогічної літератури для з'ясування ступеня розвитку досліджуваного наукового феномена, а також узагальнення з метою обґрунтування базових навичок підвищення кваліфікації вчителя для власного професійного розвитку. Досліджено сутність поняття «професійний саморозвиток». Відзначено, що пріоритетною потенцією самовдосконалення майбутнього вчителя є саморозвиток особистості, основою якого є розгортання сутності людини через її індивідуальність. Визначено саморозвиток майбутнього вчителя як свідому активну цілеспрямовану діяльність, скеровану на розвиток власної індивідуальності й професійну самореалізацію особистості з метою самовдосконалення. Установлено, що інтенсивність, тривалість та форми професійного саморозвитку як активної специфічної діяльності педагога залежать від його особистості. Виявлено зовнішні та внутрішні суб'єктивні та об'єктивні бар'єри, що перешкоджають ефективному саморозвитку педагогічного працівника. Виявлено та проаналізовано базові навички педагога, які сприяють ефективному професійному розвитку та саморозвитку, зокрема: адаптивність, упевненість, здатність до комунікації, уміння працювати в команді, безперервна самоосвіта, творчість, лідерські якості, здатність правильно організовувати власний час, інноваційний підхід до професійної діяльності, захопленість власною роботою, позитивна онлайн репутація, розуміння сучасних технологій тощо. Перспективи подальших розвідок цього напряму вбачаємо в дослідженні проблеми формування готовності вчителя до саморозвитку.
The purpose of the article is to study the content of personal development of the teacher and highlight the basic skills of professional development. The theoretical methods were used: analysis, generalization of pedagogical and socio-pedagogical literature to study the degree of development of the scientific phenomenon under study, as well as generalization with the aim of substantiating basic skills teacher enhancement for their own professional development. The essence of the concept of "professional self-development" is investigated. The barriers interfering with the effective self-development of the teacher are revealed. The basic skills of the teacher, which contribute to the effective professional development and self-development are identified and analyzed. Prospects for further research of this direction are seen in the study of the problem of formation of a teacher's readiness for self-development.
Опис
Ключові слова
педагог, учитель, саморозвиток, професійний саморозвиток, навички, educator, teacher, self-development, professional self-development, skills
Бібліографічний опис
Nenko, Y. Skills for Personal Professional Development of a Modern Educator [Текст] / Y. Nenko // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова та ін.]. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. – № 8 (82). – С. 62–71.