Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/6658
Title: Методична підготовка вчителя математики як простір взаємодії культурних практик
Other Titles: Methodical Training of Teachers of Mathematics as an Interaction Space of Cultural Practices
Authors: Лодатко, Є. О.
Lodatko, Ye. O.
Keywords: культурна парадигма
культурна компетентність
культурні практики
вчитель математики
системи навчання
cultural paradigm
cultural competence
cultural practices
teacher of mathematics
educational system
Issue Date: 2014
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Лодатко, Є. О. Методична підготовка вчителя математики як простір взаємодії культурних практик [Текст] / Є. О. Лодатко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова; редкол.: В. Г. Бевз, В. Ватсон, Л. П. Величко та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2014. – Вип. 3. – С. 158–165.
Abstract: У статті на підставі поступового розгортання ідеї культурної парадигми освіти аргументуються шляхи входження культури в освіту. Показується, що культурна парадигма освіти, базуючись на культурних практиках, зумовлює необхідність формування у вчителя культурної компетентності як ключової. Аргументується, що використання феномену культурних практик у фаховій діяльності вчителя математики в межах культурної парадигми освіти надає можливість формувати проектний досвід побудови систем навчання математики на різних основах та розробки відповідних технологій комплексного чи фрагментарного навчання за ними. Констатується, що технологічний і системний рівні фахової діяльності вчителя окреслюють простір взаємодії історичних, методичних, комунікативних й інших компонентів змістово-дидактичного забезпечення процесу навчання математики в межах реалізації певної системи навчання, а також форми і засоби організації пізнавальної діяльності учнів, притаманних культурним практикам різних освітніх періодів. Умотивовується, що культурні практики є акумулянтами наявного педагогічного досвіду і навчальних результатів, притаманних певним освітнім періодам культурних норм, способів організації навчальної діяльності, методичного інструментарію презентації змісту шкільних предметів, методів мотивації й стимулювання пізнавальної активності учнів, неусунених дидактичних вад тощо. Наприкінці обґрунтовується, що в системі підготовки майбутніх учителів математики для підвищення рівня їх методичної підготовленості та технологічної обізнаності перспективним представляється студіювання взаємодії культурних практик як феноменів навчальної діяльності.
In the article the author reveals the idea of the cultural paradigm of education and justifies the ways of interaction of culture and education. The article proves that the cultural paradigm of education, based on cultural practices, determines the necessity of the cultural competence of a teacher as a key one. It explains that the use of the phenomenon of cultural practices in the professional work of the teacher of mathematics within the cultural paradigm of education provides an opportunity to the formation of the experience in the construction of teaching systems in different frameworks and the development of appropriate technologies for integrated or fragmentary training according to them. The author states that the technological and system levels of professional work of the teacher determine the interaction space of historical, methodical, communicative and other components of the content-didactic process of teaching mathematics; it allows to implement the specific training system, as well as forms and means of organizing pupils' cognitive activity, which are common for a specific educational period. It highlights that cultural practices act like accumulators of existing teaching experience and learning outcomes inherent to the certain periods, cultural norms, the ways of organizing learning activities, methodical tools for presentation of the school subjects, methods of motivation and stimulation of cognitive activity of the pupils, not eliminated teaching spaces etc. Finally the author stress that the study of the interaction of cultural practices as phenomena of learning activity is very promising for the good of the training of future mathematics teachers; this will improve their methodical preparedness and technological awareness.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/6658
Appears in Collections:Актуальні питання природничо-математичної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lodatko E. A..pdf574,26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.