Перші результати участі України у міжнародних моніторингових дослідженнях з математики

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2014
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті розглянуто проблему проведення міжнародних моніторингових досліджень, зокрема TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study). Аналізуються результати участі України у цих дослідженнях у порівнянні з іншими країнами та вплив їх врахування на реформування вітчизняної математичної освіти. Проаналізовано структуру завдань міжнародного дослідження TIMSS – 2007 і TIMSS – 2011 з математики з метою з’ясування особливостей завдань та їх відповідності вітчизняним програмам з математики. Детально розглянуті і проаналізовані завдання TIMSS, які розв’язав найменший відсоток учнів України, що брали участь у дослідженні. На конкретному прикладі продемонстровано, чому саме у вітчизняних учнів викликало утруднення розв’язування достатньо простих завдань. Визначено відповідності між основними спрямуваннями вітчизняної математичної освіти та освіти інших країн, що відображається у відповідних програмах з математики. Проаналізовано складнощі, які ґрунтуються на неузгодженості цих вимог. Запропоновано деякі шляхи запобігання проблем при вирішенні завдань та покращення загальних результатів, з’ясовано причини, які впливають на рівень підготовки українських школярів.
The problem of carrying out international monitoring researches, in particular, TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) is observed in this article. The results of the participation of Ukraine in these researches, in comparison with other countries, and their impact on the reforming of national mathematical education are analysed in the article. It is also analysed the structure of tasks of international research TIMSS – 2007 and TIMSS – 2011in mathematics for the purpose of clearing up the features of the tasks and their correspondence to the national program in mathematics. The tasks of TIMSS which were carried out by the least percent of Ukrainian pupils, who took part in the research are observed and analysed in detail. It is shown, on the concrete example, why the Ukrainian pupils came across the difficulties in carrying out rather simple tasks. The correspondence between the main directions of national mathematical education and the education of other countries, that is reflected in corresponding programs in mathematics is determined. The difficulties which are based on the disagreement of these requirements are also analysed in the article. Some ways of preventing the problems while solving the tasks, and improving the general results are suggested, the reasons which affect the level of training of Ukrainian schoolchildren are explored.
Опис
Ключові слова
моніторингові дослідження, TIMSS, математична освіта, математична підготовка учнів, monitoring researches, TIMSS, mathematical education, mathematical training of pupils
Бібліографічний опис
Чашечникова, О. С. Перші результати участі України у міжнародних моніторингових дослідженнях з математики [Текст] / О. С. Чашечникова, А. О. Макєєва // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова; редкол.: В. Г. Бевз, В. Ватсон, Л. П. Величко та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2014. – Вип. 3. – С. 81–89.