Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/6606
Title: Математична компетентність учня. Підходи до визначення
Other Titles: Mathematical Competence of the Student. Approaches to the Definition
Authors: Зіненко, К. І.
Zinenko, K. I.
Keywords: компетенції
компетентність
математична компетентність
тест загальної навчальної компетентності (ТЗНК)
TIMSS
competence
competence
mathematical competence test of general academic competence (TGAC)
TIMSS
Issue Date: 2014
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Зіненко, К. І. Математична компетентність учня. Підходи до визначення [Текст] / К. І. Зіненко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова; редкол.: В. Г. Бевз, В. Ватсон, Л. П. Величко та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2014. – Вип. 3. – С. 29–35.
Abstract: Стаття присвячена проблемам, пов’язаним з упровадженням компетентнісного підходу у навчання математики. Розглядаються тест загальної навчальної компетентності (ТЗНК) як один із шляхів впровадження компетентнісного підходу в результати України в міжнародному дослідженні якості природничо-математичної освіти (TIMSS).
This article is devoted to the problems associated with the introduction of competence-based approach to teaching mathematics. We consider a test of general academic competence (TGAC) as one of the ways of implementing the competence approach results in Ukraine in an international study as a Natural Sciences and Mathematics Education (TIMSS).
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/6606
Appears in Collections:Актуальні питання природничо-математичної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zinenko K.I..pdf451,13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.