Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/6398
Title: Методика навчання диференціальних рівнянь майбутніх бакалаврів з комп’ютерних наук
Other Titles: Method for Teaching Differential Equations Future Bachelors of Computer Science
Authors: Власенко, Катерина
Vlasenko, Kateryna
Сітак, Ірина
Sitak, Iryna
Keywords: комп’ютерно-орієнтована методика навчання
диференціальні рівняння
майбутні бакалаври
інформаційні технології
комп’ютерні науки
етапи формування матеріалізованих
мовленнєвих
розумових дій
сайт
процедури розв’язування диференціальних рівнянь
математичне моделювання
інформатичні компетентності
сomputer-based methods
differential equations
bachelor students
information technology
computer science
stages of formation of materialized
speech
mental activities
educational site
procedure for solving differential equations
mathematical modeling
computer competence
Issue Date: 2018
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Власенко, К. В. Методика навчання диференціальних рівнянь майбутніх бакалаврів з комп’ютерних наук [Текст] / К. В. Власенко, І. В. Сітак // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін., голова редкол. О. С. Чашечникова]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2018. – № 1 (11). – С. 183–193.
Abstract: У статті запропоновано методику навчання диференціальних рівнянь майбутніх бакалаврів з комп’ютерних наук. Наведено обґрунтування доцільності розробки методики навчання майбутніх фахівців з інформаційних технологій як комп’ютерно-орієнтованої. Представлено скореговані цілі навчання диференціальних рівнянь студентів, майбутня професійна діяльність яких пов’язана з інформаційними технологіями. Описано зміст навчання, що доповнений систематизованими завданнями декількох рівнів складності та професійно орієнтованими завданнями-кейсами. Розглянуто створені засоби навчання, а саме – віртуальна карта для створення студентами індивідуальної траєкторії самостійного вивчення дисципліни, навчальний матеріал для супроводження лекційних та практичних занять, система тестових завдань для перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу, процедури розв’язування типових диференціальних рівнянь та їхніх систем, комп’ютерні тренажери для формування вмінь студентів розв’язувати диференціальні рівняння, програмні засоби візуалізації даних, динамічні моделі найбільш поширених фізичних, хімічних, економічних процесів, електрона бібліотека, посилання на хмарні обчислювальні ресурси, навчально-методичні рекомендації. Запропоновано використання комп’ютерно-орієнтованого супроводу навчання диференціальних рівнянь через розроблення й застосування матеріалів сайту. Створено концепцію навчального сайту «Диференціальні рівняння», використання якого вможливлює теоретичне й практичне аудиторне опанування дисципліни, управління самостійною навчально-професійною діяльністю студентів. Наведені результати експериментальної перевірки ефективності розроблених елементів комп’ютерно-орієнтованої методики навчання диференціальних рівнянь підтверджують висновки про результативність її впровадження в навчальний процес майбутніх фахівців з інформаційних технологій.
The article proposes a method for teaching differential equations of future bachelors from computer sciences. The study has substantiated the feasibility of developing a training method as a computer-oriented. The adjusted goals of teaching differential equations for students who master the information technology specialty have been presented. The content of the study has been supplemented with systematic tasks and professionally-oriented models of real problem situations. The created means of teaching (namely – a virtual map for creating individual trajectories for independent study of the discipline by students; educational material for the support of lectures and practical classes; a system of test tasks for checking the level of assimilation of the educational material; procedures for solving typical differential equations and their systems; computer simulators to form students' skills to solve differential equations; software data visualization tools; dynamic models of the most common physical, chemical, economic processes; electron library; links to cloud computing resources; educational and methodical recommendations) involve the use of computer-based support through the development and application of materials of the educational site, which through the initiated concept provide theoretical and practical auditorial mastering of discipline, management of independent educational and professional activities of students. The experimental verification of the effectiveness of the developed components of the computer-oriented methodical teaching system of differential equations has confirmed the conclusions about the effectiveness of its introduction into the educational process of future IT specialists.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/6398
Appears in Collections:Актуальні питання природничо-математичної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vlasenko K. V., Sitak I. V..pdf1,47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.