Когнітивні методи евристичного навчання в методико-математичній підготовці майбутніх вчителів початкових класів: сутність, реалізація

Ескіз недоступний
Дата
2017
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А.С. Макаренка
Анотація
В статті розкривається сутність і можливості когнітивних методів евристичного навчання в аспекті активізації навчально-пізнавальної діяльності майбутніх вчителів початкових класів у процесі методико-математичної підготовки. Акцент зроблено на двох методах когнітивного навчання – методі евристичних запитань і методі емпатії. Розглянуто особливості реалізації методу евристичних запитань в процесі методико-математичної підготовки майбутніх вчителів початкових класів, а саме: виокремлено закономірності і відповідні їм принципи; визначено правила метода евристичних запитань для педагога і для студентів. На конкретних прикладах продемонстрована можливість реалізації методу евристичних запитань на лекційних заняттях для мотивації до навчально-пізнавальної діяльності і для впорядкування отриманої інформації за темою. Метод емпатії розглядався як один зі способів який дозволяв в умовах лекційно-практичної організації процесу навчання у вищій школі змоделювати ситуації притаманні початковій школі. Його застосування дає можливість студентам оцінити розроблені дидактичні завдання, фрагменти уроків тощо з позицій молодшого школяра і внести корективи до розроблених матеріалів.
In the article essence and possibilities of cognitive methods of heuristic learning opens up in the aspect of activation educational-cognitive to activity of future primary school teachers in the process of methodical-mathematical preparations. An accent is done on two methods of cognitive learning – method of heuristic questions and method of empathy. The peculiarities of realization of the method of heuristic learning in the process of methodical-mathematical preparation of future primary school teachers are considered, namely: the regularities and their corresponding principles are singled out; the rules of the method of heuristic learning for the teacher and for students are determined. On concrete examples, the possibility of realizing the method of heuristic learning at lecture classes for the motivation of educational and cognitive activity and for organizing the received information on the topic is demonstrated. The method of empathy was considered as one of the ways that allowed in the conditions of lecture-practical organization of the process of studying at a high school to simulate situations inherent in primary school. His application enables students to evaluate the developed didactic tasks, pieces of lessons, etc. from the position of the junior pupil and make adjustments to the materials developed.
Опис
Ключові слова
активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів, методи евристичного навчання, когнітивні методи евристичного навчання, метод евристичних запитань, метод емпатії, майбутні вчителі початкових класів, activization of educational and cognitive activity of students, methods of heuristic learning, cognitive methods of heuristic learning, method of heuristic questions, method of empathy, methodical-mathematical preparation, future primary school teachers
Бібліографічний опис
Васько, О. О. Когнітивні методи евристичного навчання в методико-математичній підготовці майбутніх вчителів початкових класів: сутність, реалізація [Текст] / О. О. Васько // Фізико-математична освіта : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Фізико-математичний факультет ; [редкол.: В. Ю. Сторіжко, Ф. М. Лиман, І. О. Мороз та ін.; гол. ред. О. В. Семеніхіна]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2017. – Вип. 4 (14). – С. 161–165.