Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/6015
Title: Історико-генетичний підхід у фаховій підготовці майбутніх учителів математики
Other Titles: A Combined Historical аnd Genetic Approach іn Training оf Teachers оf Mathematics
Authors: Сверчевська, Ірина Анатоліївна
Sverchevska, Iryna Anatoliivna
Keywords: історико-генетичний підхід
алгебра
історичні задачі
комплексні числа
алгебраїчні рівняння
нелінійні системи
combined historical and genetic approach
algebra
historical tasks
complex numbers
algebraic equations
nonlinear systems of equations
Issue Date: 2017
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Сверчевська, І. А. Історико-генетичний підхід у фаховій підготовці майбутніх учителів математики [Текст] / І. А. Сверчевська // Фізико-математична освіта : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Фізико-математичний факультет ; [редкол.: В. Ю. Сторіжко, Ф. М. Лиман, І. О. Мороз та ін.]. – Суми : [Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2017. – Вип. 4 (14). – С. 82–86.
Abstract: Історико-генетичний підхід розглядається як один з методів навчання. Цей метод передбачає, що навчання повинно повторювати історичний шлях виникнення понять, математичних теорій, методів доведення тверджень. На практичних заняттях з алгебри цей підхід може бути представлений через історичні задачі. Такий підхід не лише сприяє підвищенню інтересу студентів до вивчення курсу алгебри, а й дає можливість більш ґрунтовно та свідомо засвоювати математику, тобто вдосконалювати фахову підготовку майбутнього вчителя математики до професійної діяльності. Виокремлено деякі розділи курсу алгебри та до них запропоновано історичні задачі. Зокрема, запропоновано задачі, в розв’язанні яких з’являються та використовуються комплексні числа. До розділу про застосування результанту для розв’язування систем нелінійних рівнянь підібрано системи та розв’язано їх авторськими і сучасними способами. У темі про розв’язування алгебраїчних рівнянь у радикалах послідовність визначних задач дає можливість пройти історичний шлях розв’язування рівнянь другого і третього степеня від геометричного методу до словесного, який привів до відкриття формул. При цьому рекомендується знайти доцільне співвідношення історичного і логічного підходу при вивченні різних розділів курсу "Алгебри і теорії чисел".
Historical-genetic approach is considered as one of teaching methods. This method assumes that training should replicate the historical path of emergence of concepts, mathematical theories, methods of proof of claims. In practical classes in algebra, this approach can be represented through the historic task. This approach not only promotes increase of interest of students to studying algebra, but also gives the opportunity to more thoroughly and consciously learn mathematics, that is, to improve training of future teachers of mathematics to professional activities. Highlighted certain sections of the algebra course and the proposed historic task. In particular, the proposed problems, whose solution appears and uses complex numbers. In the section on the use of resultants to solve systems of nonlinear equations matched system and back to their author and modern ways. The topic of solving algebraic equations by radicals a sequence of outstanding tasks gives the opportunity to the historical way of solving equations of the second and third degree by geometrical method to the verbal, which led to the discovery of formulas. It is recommended to find a suitable ratio of the historical and logical approach in studying various sections of the course "algebra and number theory".
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/6015
Appears in Collections:Фізико-математична освіта

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sverchevska.pdf920,42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.