Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/5938
Title: Модель формування експериментальної компетентності майбутніх учителів фізики і математики
Other Titles: Model of Formation of Experimental Competence of Future Teachers of Physics and Mathematics
Authors: Демкова, В. О.
Demkova, V. O.
Keywords: експериментальна компетентність
фізичний практикум
частково-дидактична теорія
орієнтовно-мотиваційний етап
виконавчо-операційний етап
рефлексивно- оцінювальний етап
experimental competence
physical training
partly didactic theory
estimated and motivational stage
executive and operational stage
reflective and evaluative stage
Issue Date: 2016
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Демкова, В. О. Модель формування експериментальної компетентності майбутніх учителів фізики і математики [Текст] / В. О. Демкова // Фізико-математична освіта : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Фізико-математичний факультет ; [редкол.: В. Ю. Сторіжко, З. Бак, Ф. М. Лиман та ін.; гол. ред. О. В. Семеніхіна]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2016. – Вип. 3 (9). – С. 29–33.
Abstract: У статті порушено проблему формування експериментальної компетентності майбутніх учителів фізики і математики. Описано основні умови побудови моделі формування експериментальної компетентності студентів, а також принципи, на яких вона має базуватися. Модель має базуватися на наступних принципах: міцності знань, зв’язку теорії з практикою, оптимізації навчання, системності і послідовності. Названі принципи визначають основні підходи до формування експериментальної компетентності з позиції теорії розвивального навчання. Здійснено спробу розробити модель формування експериментальної компетентності на основі плану частково- дидактичної теорії С.А. Суровікіної, в якому виділено три основних етапи діяльності: орієнтовно- мотиваційний (створення проблемної ситуації і введення в неї студентів, усвідомлення проблеми та її вербальне формування у вигляді навчального завдання, формулювання мети, оцінка власних можливостей і планування діяльності з вирішення цієї проблеми), виконавчо-операційний (розв’язання навчального завдання через виділення необхідних знань, вмінь і навичок, способів діяльності; застосування нових знань, способів діяльності до розв’язання початкового навчального завдання, а також нових навчальних завдань на рівні знайомих, змінених і нових умов) і рефлексивно-оцінювальний (контроль, який переходить в самоконтроль; корекція (при необхідності); оцінка, яка переходить в самооцінку).
This article was written about the problem of experimental problem of forming competence of future teachers of physics and mathematics. Describes the basic conditions for the formation of a model of formation of competence of students in the experimental and the principles on which it should be based. The model is based on the following principles: strength of knowledge, communication theory and practice, optimization studies, consistency and consistency. These principles define the basic approaches to the development of experimental competence from the perspective of the theory of developmental education. Carried out a description of the main conditions for the building of a model of formation of competence of students in the experimental and the principles on which it should be based. An attempt is made to create a model of the formation of experimental competence on the basis of partly didactic theory of S. Surovikina. It identified three main stages of activity: estimated and motivational (creating a problematic situation and entering her students awareness and its verbal formation in the form of educational objectives, formulation of goals, assessment of their own possibilities and planning activities to address this problem), executive and operational (the solution to educational problems through the provision of necessary knowledge, skills, ways of activity; application of new knowledge, ways of activity to the solution of the initial assignments and new learning tasks at the level of familiar, modified and new terms and conditions), reflective and evaluative (control, rolling in self-control; correction (if necessary); assessment turning into self esteem).
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/5938
Appears in Collections:Фізико-математична освіта

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Demkova.pdf862,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.