Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/5662
Title: Розвиток критичного мислення студентів при вивченні молекулярної біології
Other Titles: Development of the Critical Thinking of Students at the Study of Molecular Biology
Authors: Торяник, Валентина Миколаївна
Torianyk, Valentyna Mykolaivna
Keywords: критичне мислення
методичні прийоми розвитку критичного мислення
студенти
молекулярна біологія
critical thinking
methodical methods of development of critical thinking
students
molecular biology
Issue Date: 2017
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Торяник, В. М. Розвиток критичного мислення студентів при вивченні молекулярної біології [Текст] / В. М. Торяник // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін., голова редкол. О. С. Чашечникова]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2017. – № 2 (10). – С. 81–87.
Abstract: У статті обґрунтовано необхідність розвитку критичного мислення у сучасних студентів вишів як засобу підвищення освітньої мотивації та інформаційної грамотності з метою формування у них відповідного рівня професійної компетентності. У статті описано використання одного з методичних прийомів сучасної освітньої технології розвитку критичного мислення, що має назву «створення спеціальних ситуацій знаходження і виправлення помилок», для розвитку критичного мислення студентів при вивченні навчальної дисципліни «Молекулярна біологія», яка є обов'язковою складовою загального плану професійної підготовки студентів університетів, що навчаються за освітньо-професійною програмою підготовки бакалаврів за напрямом 6.040102 Біологія*. Наведено приклади чотирьох типів тестових питань, в яких є помилки, і які застосовуються для поточного і підсумкового контролю знань і умінь студентів з даного навчального предмету: із запропонованим варіантом правильної відповіді і без, з необхідністю підтвердження критичних аргументів першоджерелами і без. Звертається увага на те, що критичне мислення не лише допомагає викладачу активізувати пізнавальну діяльність студентів, але й спрямоване на розвиток у них такої якості особистості як толерантність, що є важливим елементом системи ціннісних орієнтацій особистості.
The article substantiates the necessity of development of critical thinking in modern students of higher educational institutions as a means of increasing educational motivation and information literacy in order to form an appropriate level ofprofessional competence in them. The article describes the use of one of the methodical techniques of modern educational technology for the development of critical thinking, which is called "creating situations of finding and correcting mistakes", for developing critical thinking of students when studying the discipline "Molecular Biology", which is an obligatory component of the general plan for vocational training of university students, study on an educational and professional program for the preparation of bachelors in the direction 6.040102 Biology*. There are examples of four types of test tasks in which there are errors, and which are used for the current and final control of the knowledge and skills of students on this subject: with the proposed version of the correct answer and without, with the need to confirm critical arguments with sources and without. Attention is drawn to the fact that critical thinking not only helps the teacher to activate cognitive activity of students, but also aims at developing in them such qualities of personality as tolerance, which is an important element of the system of value orientations of the individual.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/5662
Appears in Collections:Актуальні питання природничо-математичної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Toryanik.pdf463,09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.