Методичні засади використання дискусійних методів у процесі навчання біології в основній школі

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2017
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті схарактеризовано дискусійні методи навчання. Описано різні підходи до класифікації дискусійних методів. Досліджено, що навчальні дискусії сприяють розвитку практичного мислення, дають можливість визначати власну позицію, формують навички відстоювати думку, поглиблюють знання з обговорювальної проблеми, вчать глибоко розуміти проблему, оперувати аргументами, виховують здатність зважати на думки інших, формують власний погляд на світ, вчать критично мислити. У процесі навчання біології в основній школі дискусійні методи навчання доречно використовувати під час вивчення таких тем: роль у природі та житті людини одноклітинних організмів; значення рослин для існування життя на планеті Земля; значення процесів дихання; поведінка тварин, методи її вивчення; форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна, соціальна. На уроках біології дискусію можна застосовувати в наступних варіантах: як підсумковий урок; включення дискусійних методів в окремі уроки, на етапах перевірки домашнього завдання; використання дискусії на етапі вивчення нового матеріалу шляхом організації самостійної або групової роботи учнів з обговоренням її результатів.
In the article, discussion methods of teaching are characterized. Various approaches to the classification of discussion methods are described. It is proved that the educational discussions contribute to the development of practical thinking, provide the opportunity to determine one's own position, form skills to defend the opinion, deepen knowledge on the issue that is being discussed, learn to deeply understand the problem, operate with arguments, educate the ability to take into account the opinions of others, form their own view of the world, think. In the process of teaching biology in the main school, discussion methods are appropriate to use in studying the following topics: the role of unicellular organisms in nature and human life; the importance of plants for the existence of life on planet Earth; significance of respiration processes; behavior of animals, methods of studying it; forms of behavior of animals: research, food, protective, hygienic, reproductive (partner search, parental behavior and care for offspring), territorial, social. In biology classes, the discussion can be applied in the following ways: as a final lesson; Inclusion of discussion methods in separate lessons, at the stages of checking the homework; use the discussion at the stage of learning new material by organizing independent or group work of students with a discussion of its results.
Опис
Ключові слова
дискусійні методи, дискусія, біологія, диспут, дебати, основна школа, пізнавальний інтерес, пізнавальна активність, discussion methods, discussion, biology, debate, debate, basic school, cognitive interest, cognitive activity
Бібліографічний опис
Міронець, Л. П. Методичні засади використання дискусійних методів у процесі навчання біології в основній школі [Текст] / Л. П. Міронець, Я. А. Хиценко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін., голова редкол. О. С. Чашечникова]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2017. – № 2 (10). – С. 69–74.