Методичні засади використання кейс-методу під час вивчення спеціалізації «Основи долікарняної допомоги» у міжшкільному навчально-виробничому комбінаті

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2017
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті зроблена спроба визначення можливостей використання кейс-методу у процесі навчання учнів спеціалізації «Основи долікарняної допомоги» у міжшкільному навчально-виробничому комбінаті. Описана коротка історія методу та етапи роботи над кейсом. Етапи роботи включають роботу вчителя та учня. Описано наступні типи кейсів: кейс-випадок, кейс-вправа і кейс-ситуація. Кейс-випадок - це короткий кейс, який розповідає про окремий випадок. Його можна використовувати під час лекції, для того, щоб проілюструвати певну ідею або підняти питання для обговорення. Даний кейс можна прочитати дуже швидко і тому учням не треба готуватися вдома. Кейс-вправа - надає учню можливість застосувати на практиці здобуті навички. Найчастіше використовується там, де необхідно провести кількісний аналіз. Кейс-ситуація - класичний кейс, що вимагає від учня аналізу ситуації. В ньому найчастіше ставиться запитання: «Чому ситуація набула такого розвитку і як становище можна виправити?». У статті наводиться приклад кейс-методу, який можна використовувати під час вивчення теми: «Захворювання травної системи». У результаті дослідження встановлено, що використання кейс - методу у процесі підготовки майбутньої молодшої сестри дає можливість перевірити теоретичні знання на практиці, розвиток умінь аргументувати свої погляди та вислуховувати думки інших учасників, формування навичок роботи в групі та вміння знаходити раціональні рішення поставленої проблеми.
The article makes an attempt to determine the possibilities of using the case method in the process of teaching the students of the specialization “Fundamentals of pre-medical care ” in the interschool educational production plant. The brief history of the method and the stages of work on the case are described. Stages of work include the work of the teacher and student. The following types of cases are described: case-case, case-exercise and case-situation. Case-case is a short case that tells about a particular. It can be used during the lecture, in order to illustrate a certain idea or raise the issue for discussion. This case can be read very quickly and therefore the students do not need to prepare at home. Case-exercise - provides the student the opportunity to apply the skills gained in practice. It is most often used where it is necessary to carry out a quantitative analysis. Case-situation - a classic case, requires the student to analyze the situation. In it the question is most often asked: “Why the situation has got such development and how can the situation be corrected?”. The article gives an example of the case-method, which can be used to study the topic: “Diseases of the digestive system ”. As a result of the research it was found that using the case method in the process of preparing the future younger sister makes it possible to test theoretical knowledge in practice, develop skills to argue their views and listen to the opinions of other participants, build teamwork skills and the ability to find optimal solutions to the problem posed.
Опис
Ключові слова
кейс-метод, міжшкільний навчально-виробничий комбінат, молодша медична сестра, спеціалізація, долікарняна допомога, профільне навчання, практичні навички, робота у групі, case method, interschool training and production plant, younger sister, specialization, pre-hospital care, profile training, practical skills, work in a group
Бібліографічний опис
Міронець, Л. П. Методичні засади використання кейс-методу під час вивчення спеціалізації «Основи долікарняної допомоги» у міжшкільному навчально-виробничому комбінаті [Текст] / Л. П. Міронець, А. В. Литвиненко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін., голова редкол. О. С. Чашечникова]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2017. – № 2 (10). – С. 17–22.