Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/5440
Title: Методика використання історичних документів на уроках історії України
Other Titles: Methodology of Using Historical Documents on the Lessons of History of Ukraine
Authors: Лисянська, Д. С.
Lysianska, D. S.
Keywords: історичний документ
фальсифікованість документу
поетапність дослідження документу
методичний прийом
проблемне питання
historical document
falsification of a document
stage-by-stage document studying
methodical reception
problem question
Issue Date: 2018
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Лисянська, Д. С. Методика використання історичних документів на уроках історії України [Текст] / Д. С. Лисянська // Теорія та методика навчання суспільних дисциплін : науково-педагогічний журнал / Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: М. Б. Євтух, В. С. Бугрій, Г. Ю. Ніколаї та ін.]. – [Суми] : СумДПУ [ім. А. С. Макаренка], 2018. – № 1 (6). – С. 40–43.
Abstract: У статті проаналізовано методи використання на уроках історії історичних документів, обґрунтовано диференційований підхід до опрацювання джерел різними віковими категоріями учнів, представлено методику поетапної роботи з документом та врахування психології сприйняття й готовності до самостійного аналізу інформації.
The article analyzes methods of using historical documents in the history lessons, base on differentiated approach to source processing in different age groups of pupils, a method of step-by-step work with a document, and the consideration ofpsychology ofperception and readiness for independent analysis of information.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/5440
Appears in Collections:Теорія та методика навчання суспільних дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lysianska.pdf361,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.