Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/5204
Title: Функціонально-процесуальні засади естетотерапевтичної компетентності сучасного педагога
Other Titles: Functional and Procedural Background of Aestetotherapeutic Competence of the Nowadays Educator
Authors: Федій, О. А.
Fedii, O. A.
Keywords: естетотерапевтична компетентність педагога
функції естетотерапії упедагогічному процесі
принципи естетотерапевтичного впливу на особистість педагога
aestetotherapeutic competence of the teacher
aestetotherapeutic function in the educational process
main principles of aestetotherapeutic influence on the educators' personality
Issue Date: 2011
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Федій, О. А. Функціонально-процесуальні засади естетотерапевтичної компетентності сучасного педагога [Текст] / О. А. Федій // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, М. О Лазарев, О. І. Огієнко [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011. – № 1 (11). – С. 380–389.
Abstract: У статті розкрито окремі методологічні питання естетотерапевтичної компетентності сучасного педагога. З'ясовано основні педагогічні функції естетотерапії в навчально-виховному процесі та принципи естетотерапевтичного впливу на особистість вчителя. Представлена їх загальна класифікація.
The article considers separate methodological aspects of the aestetotherapeutic competence of the nowadays teacher. The main pedagogical functions of aestetotherapy in the educational and teaching processes are defined. The main principles of teachers' aestetotherapeutic influence on are outlined. The general characteristic of these principles is provided.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/5204
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fediy.pdf141,78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.