Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/5056
Title: Problems and Some Aspects of Training Foreign Citizens in the Process of Teaching Mathematics in Higher Education Institutions
Other Titles: Проблеми та деякі аспекти підготовки іноземних громадян у процесі викладання математики у вищих навчальних закладах
Authors: Железнякова, Еліна Юріївна
Zhelezniakova, Elina Yuriivna
Сілічова, Тетяна
Silichova, Tetiana
Keywords: higher education institution
foreign students
mathematical disciplines
teaching methods
training
adaptation problems
educational process
вищий навчальний заклад
іноземні студенти
математичні дисципліни
методика викладання
навчання
проблеми адаптації
навчальний процес
Issue Date: 2018
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Zhelezniakova, E. Problems and Some Aspects of Training Foreign Citizens in the Process of Teaching Mathematics in Higher Education Institutions [Текст] / E. Zhelezniakova, T. Silichova // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. – № 1 (75). – С. 184–195.
Abstract: In the article presents some features, aspects and problems of teaching mathematics to foreign students in higher education institutions of Ukraine are considered. It is pointed out that the international character of education at the international level is the main and characteristic feature of the development of the modern higher school, which requires from the educational system relevant changes, primarily related to the consideration of all world laws and requirements in this direction. The authors present the main issues on the structure of the organization of the educational process, the process of monitoring and evaluating the acquired knowledge and skills, adjusting curricula and programs for teaching foreign students both at the preparatory department and at the first courses of education institutions respectively. Analysis of psychological and pedagogical literature, dissertational research in this direction and experience gained in working with foreign students in the process of teaching the disciplines of the mathematical cycle at the S. Kuznets Kharkiv National Economic University showed the expediency of using the forms and methods given in this article. Considering the further entry of higher education of Ukraine into the European space, the problem of preparing foreign students is very urgent, multifaceted, and requires further study and further scientific-pedagogical research. Thus, when organizing work with foreign students, it is necessary to develop more carefully the training program, select training materials, literature, use electronic resources more actively, and take into account the national characteristics of the listeners.
У статті розглянуті деякі особливості, аспекти і проблеми навчання іноземних студентів математиці у вищих навчальних закладах України. Зазначено, що саме інтернаціональність освіти на міжнародному рівні є основною й характерною рисою розвитку сучасної вищої школи, що і вимагає від освітньої системи відповідних перетворень, перш за все, пов'язаних із урахуванням усіх світових закономірностей та вимог у цьому напрямі. Авторами окреслено коло основних питань щодо структурі організації навчального процесу, процесу контролю й оцінки набутих знань, умінь та навичок, коригування навчальних планів і програм з навчання іноземних студентів як на підготовчому відділенні, так і на перших курсах навчальних закладів відповідно.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/5056
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhelezniakova.pdf893,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.