Алгоритм, як модель системи дій

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2017
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Метою викладання математики у вищій технічній школі є оволодіння студентами математичним апаратом, необхідним для вивчення загально-інженерних та спеціальних дисциплін. На основі аналізу науково-педагогічної літератури і з урахуванням досягнень психології, педагогіки і матеріалів спеціальних наукових досліджень можна стверджувати, що при формуванні навичок і вмінь велике значення має рівень засвоєння студентами певних знань. Засвоєння становить собою активну навчально-пізнавальну діяльність студентів. Одним із засобів організації такої розумової діяльності є алгоритмічний підхід, алгоритмізація навчання. Алгоритмічна діяльність пронизує собою весь процес засвоєння знань і забезпечує вдосконалення математичної освіти. Базовим поняттям такого підходу є алгоритм. В даній статті проаналізовано науково-педагогічну літературу з проблеми дослідження. На основі даного дослідження виділені змістові значення центрального поняття дослідження: "алгоритм". Характер навчально-пізнавальної діяльності студентів на різних етапах формування вмінь і навичок неоднаковий і операціям, які виконують студенти, відповідають певні алгоритми. В статті наведено класифікації навчальних алгоритмів, які характеризують способи діяльності студентів. Їх застосування забезпечує досягнення відповідної дидактичної мети. Зроблено висновки прометодичну доцільність застосування алгоритмів.
The aim of teaching mathematics in higher technical school is to obtain by the students the mathematical tools necessary for studying general engineering and special disciplines. The analysis of scientific and educational literature and the achievements of psychological and pedagogical science and the materials of special scientific researches acknowledge that the formation of skills greatly depend on possession certain knowledges. Learning is an active educational and cognitive activity of students. One way of organizing such intellectual activity is an algorithmic approach, algorithmic learning. Algorithmic activity accompanies the whole process of learning and provides improvement of mathematical education. The basic concept of this approach is the algorithm. In the offered article the scientific and educational literature was analyzed due to the research problem. Based on this analysis the semantic meanings of the central concept "algorithm" are singled out. The nature of the educational and cognitive activity of students at different stages of skills acquirement varies and operations performing by the students correspond to certain algorithms. In the article the classification of learning algorithms that describe ways of students’ working activities are presented. Their application achieves the appropriate didactic purpose. The conclusions of the methodological expediency of using algorithms are made.
Опис
Ключові слова
алгоритм, алгоритмічний підхід, припис алгоритмічного типу, послідовність дій, система операцій, модель системи дій, algorithm, algorithmic approach, algorithmic type order, sequence of actions, system of operations, model of the system of actions
Бібліографічний опис
Ковальчук, М. Б. Алгоритм, як модель системи дій [Текст] / М. Б. Ковальчук // Актуальні питання природничо-математичної освіти : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон [та ін.], голова редкол. О. С. Чашечникова. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017. – № 1 (9). – С. 84–90.