Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4857
Title: Педагогічні умови формування мотиваційно-ціннісного компонента самоосвітньої компетентності підлітків
Other Titles: Pedagogical Conditions of Formation of the Motivational-Evaluative Component of the Personal Self-Competence
Authors: Коваленко, Наталія Володимирівна
Kovalenko, Nataliia Volodymyrivna
Keywords: самоосвітня компетентність учнів
мотиваційно-ціннісний компонент самоосвітньої компетентності учнів
технологія навчальних проектів
self-educational competence of the pupils motivational-evaluative component of the pupils' self-educational competence
educational project technology
Issue Date: 2011
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Коваленко, H. В. Педагогічні умови формування мотиваційно-ціннісного компонента самоосвітньої компетентності підлітків [Текст] / H. В. Коваленко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, О. В. Єременко, О. В. Михайличенко [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011. – № 3 (13). – С. 166–175.
Abstract: У статті розкрито актуальність формування мотиваційно-ціннісного компонента самоосвітньої компетентності підлітків; розглянуто його сутнісні особливості; проаналізовано педагогічні умови його формування у процесі здійснення навчальних проектів.
The actuality of formation of the motivational-evaluative component of the pupils' self-educational competence is revealed, its essential peculiarities are described, the pedagogical conditions of its formation in the process of project making are analyzed.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/4857
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kovalenko.pdf140,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.