Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4857
Title: | Педагогічні умови формування мотиваційно-ціннісного компонента самоосвітньої компетентності підлітків |
Other Titles: | Pedagogical Conditions of Formation of the Motivational-Evaluative Component of the Personal Self-Competence |
Authors: | Коваленко, Наталія Володимирівна Kovalenko, Nataliia Volodymyrivna |
Keywords: | самоосвітня компетентність учнів мотиваційно-ціннісний компонент самоосвітньої компетентності учнів технологія навчальних проектів self-educational competence of the pupils motivational-evaluative component of the pupils' self-educational competence educational project technology |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | СумДПУ імені А. С. Макаренка |
Citation: | Коваленко, H. В. Педагогічні умови формування мотиваційно-ціннісного компонента самоосвітньої компетентності підлітків [Текст] / H. В. Коваленко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, О. В. Єременко, О. В. Михайличенко [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011. – № 3 (13). – С. 166–175. |
Abstract: | У статті розкрито актуальність формування мотиваційно-ціннісного компонента самоосвітньої компетентності підлітків; розглянуто його сутнісні особливості; проаналізовано педагогічні умови його формування у процесі здійснення навчальних проектів. The actuality of formation of the motivational-evaluative component of the pupils' self-educational competence is revealed, its essential peculiarities are described, the pedagogical conditions of its formation in the process of project making are analyzed. |
URI: | http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/4857 |
Appears in Collections: | Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kovalenko.pdf | 140,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.