Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4611
Title: Структурні компоненти креативної компетентності майбутніх інженерів-педагогів
Other Titles: Structural Components of the Creative Competence of Future Engineers-Teachers
Authors: Яковенко, T. В.
Yakovenko, T. V.
Keywords: професійна компетентність
компетенція
креативність
креативна компетентність
майбутній інженер-педагог
professional competence
competence
creativity
creative expertise
future engineer-teacher
Issue Date: 2012
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Яковенко, T. В. Структурні компоненти креативної компетентності майбутніх інженерів-педагогів [Текст] / T. В. Яковенко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Б. В. Год, О. В. Єременко [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012. – № 8 (26). – С. 346–354.
Abstract: У статті у світлі компетентнісного підходу подано структурні компоненти креативної компетентності майбутніх інженерів-педагогів. Структура креативної компетентності представлена у вигляді мотиваційного, когнітивного, діяльнісного та особистісного компонентів, які становлять сукупність педагогічно значущих особистісних якостей інженера-педагога професійного навчання.
The article in the light of the competency approach presented structural components creative future engineers-teachers. The structure of creative expertise represented in the form of components: motivational, cognitive, active and personal components, which is a set of pedagogically important personal qualities of an engineer-teacher training.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/4611
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yakovenko.pdf145,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.