Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4507
Title: Теоретичний аналіз вокально-фахової підготовки студентів магістратури до використання інноваційних методів навчання
Other Titles: Theoretical Analysis of Graduate Students' Vocal Training to the Use of Innovative Teaching Methods
Authors: Лю Цзя
Liu Tszia
Keywords: теоретичний аналіз
вокально-фахова підготовка
студенти магістратури
інноваційні методи навчання
професійна підготовка
мистецька підготовка
музична підготовка
майбутні співаки
theoretical analysis
vocal training
graduate students
innovative teaching methods
training
art training
musical training
future singer
Issue Date: 2016
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Лю Цзя Теоретичний аналіз вокально-фахової підготовки студентів магістратури до використання інноваційних методів навчання [Текст] / Лю Цзя // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. – № 10 (64). – С. 68–79.
Abstract: У статті здійснено теоретичний аналіз вокально-фахової підготовки студентів магістратури до інноваційної діяльності; розкрито впливові наукові підходи (філософський, педагогічний, культурологічний, мистецтвознавчий), на основі яких узагальнено зміст понять «професійна підготовка», «мистецька підготовка», «музична підготовка», «вокально-фахова підготовка». З метою поширення теоретико-методологічної бази запропоновано авторське тлумачення поняття «підготовка студентів магістратури до використання інноваційних методів навчання».
The article proposes a theoretical analysis of graduate students' vocal training to innovative activity; influential scientific approaches (philosophical, pedagogical, cultural, art criticism) are revealed, on the basis of which a synthesis and analysis of the concepts of "training", "artistic training", "musical training", "vocal-training" are conducted. In order to enrich the theoretical and methodological framework the author suggested interpretation of the concept of "training graduate students to the use of innovative teaching methods". Based on the analysis of the conceptual provisions researchers offer their own interpretation of the concept of Master students training to use innovative teaching methods: it is complicated, multilevel, multi-component process with a dynamic structure and system of interrelated motivational, moral, volitional, mental and creative qualities and abilities of learning process, the level of mastery that provides performance and capacity awareness of innovative teaching methods by students is the mechanism they use in their future careers. Creating innovative educational space in order to prepare Master students to use innovative teaching methods will create positive incentives for vocal and professional training, increase the intellectual potential of every student to improve his/her performance and prepare him/her for professional activities. Music and system of teacher education needs substantial modernization that involves search for innovative methods to solve educational problems. Therefore, the main task of teaching science should be the search and implementation of the learning process of training future music teachers to use innovative technologies in order to enrich their creative and educational experience in general, vocal and vocational training in particular. Vocal features characterize interesting syncretic forms of artistic and performance skills, that is why for each future teacher of music it is important to increase his/her own arsenal of knowledge from different fields of art, which requires implementation of the process of vocal and professional training of effective innovative technologies aimed at the development of a universal, creative and intellectual professional able to operate the acquired skills in their own educational activities. The study does not exhaust all the process of vocal and professional training of Master students to use innovative teaching methods, but rather opens the prospect for a better understanding of the structural components of pedagogical conditions, characteristics of the implementation and improvement of the process.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/4507
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liu Jia.pdf585,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.