Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4215
Title: Формування музичних компетенцій бакалаврів дошкільної освіти в межах курсу «Теорія та методика музичного виховання»
Other Titles: Formation оf Musical Competencies оf Bachelors оf Preschool Education іn тhe Framework оf тhe Course «Theory аnd Methods оf Music Education»
Authors: Пушкар, Лариса Вікторівна
Pushkar, Larysa Viktorivna
Keywords: музичні компетенції
бакалаври дошкільної освіти
музичне виховання
методика
завдання
musical competence
bachelors of preschool education
music education
methods
tasks
Issue Date: 2014
Citation: Пушкар, Л. В. Формування музичних компетенцій бакалаврів дошкільної освіти в межах курсу «Теорія та методика музичного виховання» [Текст] / Л. В. Пушкар // Актуальні питання мистецької освіти та виховання : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; редкол.: Г. Ю. Ніколаї, О. В. Єременко, А. Єремус-Левандовська [та ін.]. – Суми : ВВП «Мрія», 2014. – Вип. 1–2 (3–4). – С. 164–173.
Abstract: У статті розглянуто основні позиції навчально-методичного комплексу з дисципліни «Теорія та методика музичного виховання» в контексті формування музичних компетенцій майбутніх вихователів дошкільних закладів; сформульовано основну мету та завдання навчального комплексу, висвітлено змістову наповненість лекційного курсу та його практичної частини.
The article reveals the main positions of educational-methodological complex of the discipline «Theory and methods of music education» in the context of the development of musical competence of future teachers of preschool institutions. Among the existing methods, which should master a future specialist in preschool pedagogy, a special position is occupied by those based on the use of musical art. Musical competencies mean a set of interrelated basic musical knowledge, ability to evaluate the phenomena of musical art, skills of elementary music playing, which through positive attitude to musical activity will allow the future teacher to be competent in performing his/her professional duties. The teaching of the course «Theory and methods of music education» is aimed at improving the quality of preparing bachelors of preschool education for professional work. Objectives of the training course are outlined: acquisition of systematic knowledge in the field of the theory of voice training and speech technique; getting information about therapeutic, prophylactic possibilities of music during its perception, singing, musical-rhythmic and musical playing activities; study of fundamental principles of popular music education theories (E. Jaques-Dalcroze, K. Orff, Z. Kodaly, D. B. Kabalevsky, V. M. Verhovynets). The article highlights the content of the lecture course and its practical part, the peculiarities of the students’ musical competencies diagnostic are revealed.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/4215
Appears in Collections:Актуальні питання мистецької освіти та виховання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pushkar.pdf539,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.