Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4038
Title: Історико-педагогічний аналіз підготовки учителів фізичної культури у вищих педагогічних закладах України
Other Titles: Historical and Pedagogical Analysis of Physical Education Teachers’ Training in Institutions of Higher pedagogic Education of Ukraine
Authors: Бермудес, Діана Валеріївна
Bermudes, Diana Valeriivna
Keywords: підготовка учителів фізичної культури
physical education teachers’ training
фізичне виховання
physical education
педагогічна освіта
pedagogic education
спеціально-методична підготовка
special methodological training
навчальні плани
curriculums
Issue Date: 2017
Citation: Бермудес, Д. В. Історико-педагогічний аналіз підготовки учителів фізичної культури у вищих педагогічних закладах України [Текст] / Д. В. Бермудес // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка / Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка ; [гол. ред. Носко М. О.]. – Чернігів : ЧНПУ, 2017. – С. 133–138.
Abstract: Анотація. В статті висвітлено історико-педагогічний аналіз підготовки учителів фізичної культури у вищих педагогічних закладах України в ХХ – на початку ХХІ століття. На основі вивчення й аналізу навчально-методичної документації вищих педагогічних закладів України, сучасної педагогічної і науково-методичної літератури й інших джерел, нами досліджено витоки підготовки майбутніх учителів фізичної культури, простежено динаміку її становлення і розвитку у педагогічних закладах України, розкрито зміст підготовки вчительських кадрів з фізичної культури. Аналіз історичного досвіду і творче використання надбань минулого є і сьогодні актуальним для пошуків оновлення змісту, форм і методів підготовки майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності.
European standards orientation of higher pedagogic education of Ukraine requires research on updates of content, forms and methods of training future teachers. Current conditions of physical education in comprehensive schools, the conversion to modular study different sports, according to a new curriculum on physical training for pupils of 5-11 classes extends the possibility of pupils’ physical perfection, their versatile physical training, allows pupils to select variant modules. Therefore, a physical education teacher of the modern school should have the necessary professional training to implement this program, namely the variable part in the process of professional activity. Today analysis of historical experience and creative use of achievements of the past is important to research on updates of content, forms and methods of physical education teachers’ training for the professional activity. Based on the study and analysis of education-methodological documents of Ukrainian institutions of higher pedagogic education, modern pedagogic and scientific-methodological literature and other sources, we investigated the origins of physical education teachers’ training, monitored the dynamics of its formation and development in Ukrainian institutions of higher pedagogic education, showed the content of physical education teachers’ training. We agree with the opinion of L. Sushchenko that the main task of the university, which trains future specialists in physical education and sport, is forming the subject of professional activity that can increase their physical capabilities, assimilate knowledge concerning to one's own and social physical activity.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/4038
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття Чернігів 2017(2).docx38,49 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.