Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3992
Title: Дослідження функціонального стану фізіологічних систем організму слабочуючих підлітків 15–16 років за допомогою спеціальних тестів
Other Titles: The Research of the Functional State of the Physiological System of the Teenagers in the Age of 15-16 Having Hearing Disorders with the Help of Special Tests
Authors: Колишкін, Олександр Володимирович
Kolyshkin, Oleksandr Volodymyrovych
Keywords: адаптивне фізичне виховання
adaptive physical education
функціональний стан
functional state
слабочуючі підлітки
hard of hearing teenagers
спеціальні тести
special tests
секційні заняття
sectional classes
Issue Date: 2003
Citation: Колишкін, О. В. Дослідження функціонального стану фізіологічних систем організму слабочуючих підлітків 15–16 років за допомогою спеціальних тестів [Текст] / О. В. Колишкін // Наука і освіта. – 2003. – № 4. – С. 125–129.
Abstract: У статті визначаються засоби адаптивного фізичного виховання, які входять до програми корекції рухових порушень дітей старшого шкільного віку з розладами слуху. За допомогою спеціальних тестів доводиться комплексний вплив позаурочних секційних занять із застосуванням засобів адаптивного фізичного виховання на функціональні можливості організму слабочуючих юнаків.
The article defines the adaptive physical training methods which are included to the programme of movement disorders correction of the children of the senior school age, suffering from poor hearing. The overall influence of the after-class section activities with implementation of the adaptive physical training methods, including specialized tests, on the functional abilities of the boys with hearing disorders is grounded.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3992
Appears in Collections:Наукові видання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Досл функц стану (Наука і освіта).pdf594,87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.