Підготовка магістрів з філології в Україні та за кордоном: пошук освітніх стратегій

Ескіз недоступний
Дата
2015
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті окреслено досвід модернізації магістратури з філологічних спеціальностей в Україні, США, Польщі, Росії. Доводиться, що підготовка магістрів перебуває на етапі пошуку освітніх стратегій, які дозволяють формувати єдиний освітній простір на принципах інтернаціоналізації, інституціоналізації, інтеграції, культурної конвергенції, спільності цілей і цінностей. Важливим напрямом підготовки магістрів є компетентнісний підхід, що ґрунтується на ідеях гнучкості, варіативності програм, профілізації, інтеграції філології з іншими гуманітарними дисциплінами, критеріях, стандартах і принципах удосконалення якості освіти. Акцентується увага на формуванні у майбутніх викладачів конструктивно-технологічної, операційно-педагогічної, рефлексивно-педагогічної, кваліметричної, креативної компетенцій. з-поміж перспективних форм навчання виокремлено лекції, що орієнтовані на співтворчість і співміркування лектора і слухачів, лекції монографічні; серед методів інноваційного навчання й оцінки магістерської підготовки виділено кейс-метод, кластер, опорний конспект, портфоліо, перфоманс-тести (тести дії). Ефективним способом індивідуалізації навчання визначено варіативність випускної роботи. Доводиться, що результатом магістерської підготовки має бути фахівець з високим рівнем соціальної зрілості, активної громадянської позиції, освіченості, культури, відповідальності за свою професійну і наукову діяльність.
The paper outlines the modernization experience of philology master program in Ukraine, the USA, Poland and Russia. It’s proved that the training of masters is on search educational strategies phase, which allow to form a single educational space on the principles of internationalization, institutionalization, integration, cultural convergence, common goals and values. An important field of masters’ training is a competency-based approach. It is based on the idea of flexibility, variability of programs, and profiling, philological integration with other humanities, criteria, standards and principles of improving the quality of education. Attention is focused on formation constructive-technological, operational, educational, reflective, educational, qualimetric and creative skills of future teachers. Among the perspective forms of education it is distinguished lecture that focused on co-creation and co-thinking of lecturer and students, monographic lectures; Among innovative teaching methods and assessment of Master training are selected case-method, cluster, reference compendium, portfolio, performance tests. An effective way of learning individualization is defined the variability of final work. It is proved that the result master’s training should be the specialist with a high level of social maturity, active citizenship, education, culture and responsibility for his professional and scientific activity.
Опис
Ключові слова
університет, магістерська філологічна підготовка, компетентнісний підхід, професійна компетентність, освітні технології, university, Master philological training, competence approach, professional competence, educational technologies
Бібліографічний опис
Семеног, О. Підготовка магістрів з філології в Україні та за кордоном: пошук освітніх стратегій [Текст] / О. Семеног // Порівняльна професійна педагогіка : наук. журнал / голов. ред. Н. М. Бідюк. – Київ. –Хмельницький : ХНУ, 2015. – Вип. 5. – С. 134–141.
Зібрання