Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3595
Title: Звукотворча воля як основа художнього інтонування фортепіанних творів майбутніми вчителями музичного мистецтва
Other Titles: The Sound Creation Will as a Basis for Intoning Paino Works of the Future Teachers of Music
Authors: Хе Ївень
Khe Yiven
Keywords: інтонація
інтонування
звукотворча воля
художнє інтонування
intonation
intoning
sound creation will
art intoning
Issue Date: 2013
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Хе Ївень Звукотворча воля як основа художнього інтонування фортепіанних творів майбутніми вчителями музичного мистецтва [Текст] / Хе Ївень // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – №7 (33). – С. 405–412.
Abstract: У статті розглянута звукотворча воля як основа художнього інтонування фортепіанних творів майбутніми вчителями музичного мистецтва. З’ясовано, що вагомий унесок до розроблення проблеми розвитку означеного феномену зробив відомий німецький фортепіанний педагог К. Мартінсен. Згідно його теорії, звукотворча воля є головним компонентом виконавського процесу. Розкрито деякі особливості формування в майбутніх фахівців звукотворчої волі. Визначено, що означений процес пов’язаний з активізацією слухових уявлень студентів.
The modern piano practice and art education require more systematic and coherent ideas about the laws of pianistic creative process, in particular the specific implementation mechanisms of general aesthetic principles installations and artistic interpretation. Using the methodological approach to encourage improvement of methodological and theoretical knowledge and practical experience of art intoning, is the basis for solving such problems. The factor of improving of art intoning of piano works effectively exist in modern art education. This factor is the sound creation will of students of Art Pedagogical Universities. Many researchers consider the formation of skills implementing of musical intonation meaning of text associated with the formation of each piano sound through recourse to the sound creation will. The article deals with the problem of a sound creation will as a basis for art intoning of the future teachers of music. The sound creation is considered to be the main component of the process of performing according to K. Martinsen’s theory. The article reveals the features of formation of the students’ sound creation will. The article highlights the problem of formation of the sound creation will of the future teachers of music as the basis for art intoning of piano works. The main article provisions provide the objective fulfillment. Thus, the essence of art intoning of piano works was determined by the future specialists and studies of K. Martinsen, the famous German piano teacher, who was researching the very significant side of art intoning of piano works, in particular a factor of complex interaction of means and methods of performance expression, were analyzed. K. Martinsen defined the sound creation will as something that every true pianist (musician) immediately feels quite a while performing work as a central, primary impact. The article considers the means of formation of the musicians’ sound creation will, which in turn is a key component of the performance process.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3595
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khe Yiven___ Zvukotvorcha volia yak osnova khudozhnoho intonuvannia.pdf286,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.